Detalle Participación Pública

Consulta
Pechada
Alcance da norma:
Real Decreto de Consello de Ministros
Carácter da consulta:
Normativas
Tipo de participación:
Consulta pública previa

Antecedentes da norma

O Real Decreto 442/1994, de 11 de marzo, sobre curmás e financiamento á construción naval, regulaba dous instrumentos de apoio ao sector naval que, tras a súa derrogación, foron separados normativamente no Real Decreto 873/2017, de 29 de setembro, polo que se regulan as axudas ao sector de construción naval en materia de investigación, desenvolvemento e innovación, e o Real Decreto 874/2017, de 29 de setembro, polo que se regula o apoio oficial en forma de subvención ao tipo de interese dos créditos para a construción de buques.

O Real Decreto 874/2017, de 29 de setembro, daba continuidade ao Real Decreto 442/1994, de 11 de marzo, pondo de novo a disposición do sector un instrumento mediante o cal, por concesión directa, subvenciónase a diferenza entre o tipo de interese do crédito concedido e o tipo de interese comercial de referencia (CIRR) do euro na data da concesión do crédito, cun límite na subvención dun punto porcentual.

 

Ademais, este mecanismo cumpre as “disposicións para os créditos á exportación e a axuda ligada” referidas no Acordo sectorial sobre créditos á exportación de buques do Regulamento Delegado (UE) 2018/179 da Comisión de 25 de setembro de 2017 polo que se modifica o Regulamento (UE) nº. 1233/2011 do Parlamento europeo e do Consello relativo á aplicación de determinadas directrices en materia de créditos á exportación con apoio oficial. Cabe lembrar que o Acordo en materia de créditos á exportación con apoio oficial incorporouse ao dereito da UE en virtude do artigo 1 do Regulamento (UE) nº. 1233/2011 do Parlamento europeo e do Consello.

Problemas que se pretenden resolver co novo estándar

O período de vixencia do Real Decreto 874/2017, de 29 de setembro, finaliza o 31 de decembro de 2020.

Para dar continuidade ás normas especiais reguladoras do apoio oficial en forma de subvención ao tipo de interese dos créditos para a construción de buques é necesaria unha modificación do Real Decreto ampliando o seu período de vixencia.

Necesidade e oportunidade para a aprobación

Acreditadas razóns de interese público, social e económico permiten que poidan concederse de forma directa estas subvencións, tal e como recolle o artigo 22.2.c) da Lei 38/2003, de 17 de novembro, Xeneral de Subvencións.

As normas especiais reguladoras destas subvencións de concesión directa, tal e como indica o artigo 28.2 da Lei 38/2003, de 17 de novembro, han de ser aprobadas por real decreto e, dado que o período de vixencia do Real Decreto 874/2017, de 29 de setembro, finaliza o 31 de decembro de 2020, precísase do presente real decreto para dar continuidade a este apoio oficial en forma de subvención ao tipo de interese dos créditos para a construción de buques.

Ademais, permitirá incluír cantas aclaracións, definicións ou modificacións fosen consideradas necesarias durante a aplicación do Real Decreto obxecto de modificación.

Obxectivos da norma

Evitar que contratos de financiamento de buques, asinados sen coñecer a realidade das súas condicións de financiamento, queden en desvantaxe respecto de contratos asinados noutros países que si poden ofrecer esas condicións de financiamento e coñecer estas condicións de financiamento previamente á firma dun contrato de construción.

Posibles solucións alternativas, reguladoras e non reguladoras

Non hai alternativa non regulatoria. 

Se non se produce a modificación normativa proposta, unha vez finalizado o período de vixencia do Real Decreto 874/2017, de 29 de setembro, non se disporía do real decreto que o artigo 28.2 da Lei 38/2003, de 17 de novembro, Xeneral de Subvencións esixe para as subvencións concedidas de forma directa, polo que tales axudas quedarían suprimidas.

Prazo de remisión

Prazo para enviar argumentos ata o día luns, 3 de febreiro de 2020

Presentación de alegacións

As alegacións pódense enviar ao enderezo de correo electrónico: naval_primas@mincotur.es

Só serán consideradas as respostas nos que o remitente este identificado.

Con carácter xeral as respostas consideraranse non confidenciais e en consecuencia de libre difusión. As partes da información que se desexe que sexan consideradas confidenciais deberán ser especificamente sinaladas e delimitadas no propio texto, motivando as razóns da devandita cualificación.

Anexos