Detalle Participación Pública

Consulta
Pechada
Alcance da norma:
Real Decreto Lei
Carácter da consulta:
Normativas
Tipo de participación:
Consulta pública previa

Antecedentes da norma

Os aparellos eléctricos e electrónicos (AEE en diante) inclúen xeralmente pezas e compoñentes, fabricados con materiais de moi diversa natureza que, unha vez concluído o seu ciclo vital, convértense en residuos perigosos, se non se xestionan ou tratan de maneira conveniente constituíndo un serio problema ambiental e un risco para a saúde humana.

Nos últimos anos a expansión do comercio destes produtos, derivado dunha maior demanda dos mesmos, así como pola diminución dos seus ciclos de innovación e substitución, deu lugar a que os AEE sexan unha fonte continua de residuos. Doutra banda, aínda que sexan recolleitos selectivamente e sometidos a procesos de reciclaxe, é probable que unha parte deses residuos sigan constituíndo un risco para a saúde e o medio ambiente, debido ao seu contido de sustancias como o mercurio, o cadmio, o cromo hexavalente, os polibromofenilos (PBB) e os polibromodifeniléteres (PBDE), especialmente, se non se controlan e tratan adecuadamente. Debido á problemática anterior, desde a Unión Europea promoveuse a adopción da normativa necesaria para regular a xestión dos residuos de AEE, así como as características e contido en sustancias perigosas dos mesmos.

Entre as medidas propostas no real decreto, introdúcense requisitos de avaliación da conformidade dos produtos para a obtención da declaración UE de conformidade, e mecanismos de vixilancia do mercado, conforme ao marco común para a comercialización dos produtos segundo Regulamento (UE) 2019/1020 do Parlamento Europeo e do Consello, do 20 de xuño de 2019, relativo á vixilancia do mercado e a conformidade dos produtos e polo que se modifican a Directiva 2004/42/CE e os Regulamentos (CE) nº 765/2008 e (UE) nº 305/2011, e a marcado «CE» polo que se indica o cumprimento das normas europeas de produtos electrónicos no ámbito do mencionado real decreto.

O control previo á importación será efectuado polo Servizo de Inspección SOIVRE das Direccións Territoriais e Provinciais de Comercio dependentes orgánicamente do Ministerio de Industria, Comercio e Turismo, a través da Secretaría de Estado de Comercio.

Problemas que se pretenden resolver co novo estándar

  • Simplificación da tramitación e redución das cargas administrativas para as empresas importadoras, baseado nunha xestión sustentable, coa colaboración de distintas administracións competentes para mellorar o aproveitamento dos recursos e lograr unha maior eficiencia no control.
  • Evitar restricións á circulación dos produtos AEE procedentes de terceiros países.

Necesidade e oportunidade para a aprobación

As administracións públicas están a abordar desde hai tempo un proceso continuo de modernización, avanzando na mellora da produción normativa (Better regulation) así como, coa súa transformación dixital e ecolóxica. Todo iso para reforzar a resiliencia e a cohesión económica, social e territorial do mercado único europeo; en liña co Pacto Verde Europeo e de conformidade coa Axenda 2030 para o Desenvolvemento Sustentable.

Ademais, no contexto no que nos atopamos coa pandemia internacional Covid-19 e a adopción polo Consello Europeo o 21 de xullo de 2020 dun paquete de medidas de distinta índole, así como á elaboración de Instrumento Europeo de Recuperación (Next Generation EU); puxéronse en marcha investimentos, reformas estruturais dirixidas á transición cara a unha economía e sociedade sustentables, respectuosas co medio natural, e eficiente no uso de recursos, impulsando a conectividade e a ciberseguridade, a dixitalización da Administración.

Neste sentido este proxecto desenvolve un procedemento administrativo telemático máis áxil, que evitará atrasos das operacións comerciais e garantirá o cumprimento dos requisitos de control das mercadorías mediante a oportuna coordinación do Servizo de Inspección SOIVRE e a autoridade aduaneira. Non só incorporando as máis modernas tecnoloxías a disposición do administrado, senón redeseñando os procedementos para o seu maior beneficio.

Obxectivos da norma

  • Mellorar o funcionamento do mercado interior mediante o fortalecemento da vixilancia do mercado de produtos aos que se aplica a lexislación de armonización da Unión.
  • Garantir que soamente se comercialicen na Unión produtos conformes que cumpran os requisitos que proporcionan un elevado nivel de protección de intereses públicos, como a saúde e a seguridade en xeral, a saúde e a seguridade no traballo, a protección dos consumidores, do medio ambiente e a seguridade pública e calquera outro interese público protexido pola este lexislación.
  • Modernización da administración cun procedemento novo de xestión telemática de vixilancia e control máis áxil e eficiente, promovendo a transformación dixital.
  • Establecer un marco para os controis dos produtos que entran no mercado da Unión Europea, implementando os preceptivos controis á importación de aparellos eléctricos e electrónicos previstos na lexislación comunitaria e nacional.
  • Crear o portelo único aduaneira, tanto nacional como europea.

Posibles solucións alternativas, reguladoras e non reguladoras

A única alternativa é non elaborar norma específica sobre a materia; alternativa que se descarta.

Prazo de remisión

Prazo para enviar argumentos a partir do día xoves, 22 de xullo de 2021 ata o día venres, 6 de agosto de 2021

Presentación de alegacións

As alegacións pódense enviar ao enderezo de correo electrónico: bosoivreindustrial@mincotur.es