Detalle Participació Pública

Consulta
Tancada
Rang de la Norma:
Reial decret de Consell de Ministres
Caràcter de la consulta:
Normatives
Tipus de participació:
Audiència i informació pública

Resumen

El present reial decret té per objecte revisar el marc normatiu relatiu a la protección contra incendis, per a açò s'aprova un nou Reglament de seguretat contra incendis en els establiments industrials (RSCIEI) que deroga i substituïx a l'anterior, aprovat pel Reial decret 2267/2004, de 3 de desembre.

El fins ara vigent Reglament de seguretat contra incendis en els establiments industrials de l'año 2004 tínía per objecte aconseguir un grau suficient de seguretat en cas d'incendi en els establiments i instal·lacions d'ús industrial. Per a açò, el reglament establix els requisits que han de complir estos establiments, de manera que es previnga l'aparición d'incendis, o si açò no fóra possible, es limite el seu propagación i es possibilite la seua extinción, minimitzant els donañus que l'incendi puga produir a persones, béns i medi ambient.

Donada l'evolución habida tant en laét cnica com en el marc normatiu nacional i europeu, es fa convenient revisar i actualitzar els requisits establits en el citat reglament per a adaptar-ho a les necessitats i a les solucions constructives actuals, i al mateix temps, alinear-ho amb la resta de normativa de productes, instal·lacions i edificación.

En conseqüència, es fa necessari aprovar un nou Reglament de seguretat contra incendis en els establiments industrials que regule les condicions per a establir un nivell adequat de seguretat en cas d'incendi en els establiments industrials amb carácter horitzontal i d'aplicación en qualsevol sector de l'activitat industrial.

Además, también s'introduïxen modificacions en les següents disposicions:

  • el Reial decret 513/2017, de 22 de maig, pel qual s'aprova el Reglament d'instal·lacions de protección contra incendis (RIPCI),
  • el Document Básico DB-SI «Seguretat en cas d'Incendi» delóC dic Técnico de l'Edificación, aprovat pel Reial decret 314/2006, de 17 de març,
  • l'Orde de 27 de juliol de 1999 per la qual es determinen les condicions que han de reunir els extintors d'incendis instal·lats en vehículs de transport de persones o de mercancías,
  • les Instruccions Técnicas Complementàries del Reglament de seguretat per a instal·lacions frigoríficas, aprovat pel Reial decret 552/2019, de 27 de setembre,
  • el Reial decret 2200/1995, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de la Infraestructura per a la Qualitat i la Seguretat Industrial.

Estructura del Reial decret

El reial decret consta d'un preámbulo, un artícul único, dos disposicions addicionals, quatre disposicions transitòries, una disposición derogatòria i deu disposicions finals.

Posteriorment s'inserix el Reglament de seguretat contra incendis en els establiments industrials (RSCIEI), que es compon de díhuit artículs, agrupats en sis capítulos i finalment, cinc annexos.

Termini de remissió

Termini per a presentar al·legacions des del dijous, 22 de setembre de 2022 fins al dissabte, 22 d’octubre de 2022

Presentació d'al·legacions

Les al·legacions podran remetre's a la direcció de correu: participacion_csegind@mincotur.es indicant en l'assumpte: "Audiencia RSCIEI 2022"

Les al·legacions han de presentar-se utilitzant el model de document adjunt, ordenant i separant clarament els diferents comentaris que es realitzen, i identificant l'apartat i el text del Reial decret al que es referix cadascun.

Sóho serán considerades les respostes en les quals el remitent esté identificat, fent constar en elles:

  • Nom i cognoms/denominación o razón social del participant
  • Organización o asociación (si correspon)
  • Contacte (correu electrónico).

Amb carácter general, les contribucions rebudes es considerarán susceptibles de difusión pública. Les parts de la información remesa que, segons el parer de l'interessat hagen de ser tractades amb carácter confidencial i en conseqüència no procedisca el seu lliure difusión, deureán ser específicamente s'aladasñen el propi text de la contribución, no considerándose a estos efectes els missatges genérics de confidencialitat de la información.

Annexos