- Consulta
- Tancada
- Rang de la Norma:
- Avantprojecte de Llei
- Caràcter de la consulta:
- Normatives
- Tipus de participació:
- Consulta pública prèvia
Resum
El Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme posa en marxa el procés d'AUDIÈNCIA I INFORMACIÓN PÚBLICA sobre una nova Llei d'Indústria, a fi de recaptar l'opinión de les persones i de les organitzacions más representatives potencialment afectades per la futura norma, de conformitat amb el previst en l'artícul 133.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Común de les Administracions Públicas, en relación amb l'artícul 26.2 de la Llei 50/1997, de 27 de novembre, del Govern.
La nova Llei d'Indústria és un compromís d'España dins del Component 12 del Pla de Recuperación, Transformación i Resiliència, identificat com a fita #176, corresponent a la mesura C12.R1 “Estratègia Españona d'Impuls Industrial 2030”. En aquesta fita, s'arreplega l'entrada en vigor de la Llei en elº 4 trimestre de 2023.
La indústria manufacturera (exclòs el sector energético) representa 12,3% del Valor Añadido Brut de l'economíañespa ona, un percentatge inferior als países del nostre entorn. Açò suposa un element de vulnerabilitat, donada la major resiliència mostrada davant la crisi financera i la recent crisi sanitària, así com una major productivitat que altres sectors.
El sector industrial té una gran importància estructural per a l'equilibri i desenvolupament armónico del conjunt de l'economía. La indústria és el principal sector vertebrador de l'economía i generador de cohesión social i territorial. Un sector industrial desenvolupat dinamitza l'activitat económica, aporta ocupació de major qualitat i mitiga l'impacte de les recessions. És per açò, que el principal desafío és la necessitat d'incrementar el pes de la indústria en l'economía nacional, per a acostar-ho al de la mitjana de la UE i les economías más competitives del nostre entorn, per a aprofitar totes les externalitats positives que la indústria té sobre l'economía de un país. Actuar sobre estes variables tendría un efecte positiu rellevant i estructural sobre l'economíañespa ona i la seua resiliència.
Per a açò, és necessària actuación pública estratégica i coordinada que impulse la productivitat de la indústria i la prepare per als reptes de la digitalización, la transición ecológica i eficiència energética. Es necessita realitzar una profunda reflexión sobre el marc estratégico en el qual la indústria del nostre país realitza les seues activitats, que contemple qué accions cal implementar per a donar resposta a les necessitats del sector i que ho aborde, además, d'una manera totalment integral.
Açò fa necessari abordar la reforma integral de l'actual Llei d'Indústria, que data de 1992, prèvia a tota la digitalización i principals orientacions hacía la seua sostenibilitat i aprofitament de l'economía circular, así com els actuals processos de servitización de la indústria. Per açò, ha d'adaptar-se a la realitat industrial i económica actual, articulant noves figures i mecanismes que permeten dotar a la indústria de resiliència per a fer front als nous reptes existents i col·laborar a aconseguir una millora de la seua competitivitat. La norma, deácar cter básico, ha d'adequar-se als estándares actuals de la doble transición europea en sostenibilitat i digitalización, a una orientación más holística cap a ecosistemes industrials, projectes industrials d'interés general, manteniment de la capacitat productiva, especialment d'aquells considerats de primera necessitat i/o estratégicos, internacionalización, así com a mecanismes más actualitzats de vigilància de productes en el mercat.
Termini de remissió
Termini per a presentar al·legacions des del dimarts, 13 de desembre de 2022 fins al dijous, 5 de gener de 2023
Presentació d'al·legacions
Les aportacions i comentaris podrán remetre's a la dirección de correu: leydeindustria@mincotur.es indicant en l'assumpte: "Audiència Llei d'Indústria". Estes aportacions deureán realitzar-se omplint el document adjunt “Quadre_aportacion_al·legacions_APL_Indústria” (i enviándolo en format editable) incloent els següents camps: númer d'artícul o artículs que pretenen modificar-se; text original actual de dites artículs; suggeriments de redacción (nova redacción proposada de dites artículs); justificación d'eixe canvi de redacción.
Solament serán considerades les observacions en les quals el remitent esté identificat.
Amb carácter general les respostes es considerarán no confidencials i, en conseqüència, de lliure difusión. Si es desitja que algunes parts de la información siguen considerades confidencials, estes es esñalarán i delimitarán en el propi text, i s'haver deá motivar la necessitat de la seua confidencialitat.