Estratexia de Impulso do Vehículo con Enerxías Alternativas

A Estratexia permitirá que a industria de automoción e equipamento industrial estea preparada nas novas tecnoloxías crave, mantendo a nosa posición privilexiada como produtores mundiais no futuro. Conta con 30 medidas para situar a España como país de referencia no sector das enerxías alternativas aplicadas ao transporte (eléctricos, Gas Licuado do Petróleo GLP, Gas Natural Comprimido GNC, Gas Natural Licuado GNL, biocombustibles e hidróxeno) favorecendo a industria vinculada ao sector de automoción, todo iso no marco dos desafíos enerxéticos e ambiental actuais.

A Estratexia é o resultado do Grupo de Traballo interministerial, creado para o efecto, coas achegas das Comunidades Autónomas, das entidades locais e das principais asociacións sectoriais.

A presente Estratexia enmárcase como unha actuación especifica definida na Axenda para o Fortalecemento do Sector Industrial en España. Na Estratexia analízanse as características tecnolóxicas de cada unha das tecnoloxías alternativas aos combustibles fósiles e proponse actuacións concretas estruturadas en 30 medidas que cobren 3 eixos de actuación, engarzados a través dun marco regulatorio estable que dea continuidade a todas as accións emprendidas, permitindo ofrecer garantías ao mercado, aos investidores en infraestrutura e aos impulsores da industrialización:

  1. Industrialización: Impúlsase a industrialización de vehículos con enerxías alternativas  e dos puntos de subministración asociados, co obxectivo de situar a España á vangarda do impulso destas tecnoloxías. Recóllense medidas para a industrialización de vehículos, compoñentes e infraestrutura de subministración, así como medidas de potenciación do I+D+i.
  2. Mercado: Se definen acciones de impulso de la demanda para conseguir un mercado suficiente que impulse las economías de escala y la oferta, permitiendo consolidar la infraestructura y la industrialización en España. Recoge medidas de difusión y concienciación de los nuevos combustibles y tecnologías, y medidas de estímulo de la adquisición de vehículos.
  3. Infraestrutura: Recolle medidas para favorecer unha rede de Infraestrutura que permita cubrir as necesidades de mobilidade dos usuarios e así permitir o desenvolvemento dun mercado de combustibles alternativos

Además, en línea con el objeto y ámbito de aplicación de la Directiva 2014/94/EU, de 22 de octubre de 2014, relativa a la implantación de una infraestructura para los combustibles alternativos, y el futuro Marco de Acción Nacional para la implantación de las infraestructuras necesarias exigido por la misma, esta Estrategia de Impulso a los Vehículos con Energías Alternativas realiza una estimación inicial de desarrollo del parque de estos vehículos, así como la infraestructura necesaria asociada al mismo que, con la adopción de actuaciones que se recogen en este documento, sería posible alcanzar en el 2020.

O Consello de Ministros aprobou o 26 de xuño de 2015 o Acordo polo que se toma coñecemento da Estratexia de Impulso do Vehículo con Enerxías Alternativas (VEXA) en España 2014-2020.

Estrategia de Impulso del Vehículo con Energías Alternativas (VEA) en España (2014-2020) [PDF] [1.86 MB]

Nota de Prensa [PDF] [1.86 MB]