Parte-Hartze Publikoa xehetasuna

Kontsulta
Itxi
Estandarraren barrutia:
Legearen aurreproiektua
Kontsulta-karakterea:
Araudia
Parte hartze mota:
Aurretiazko kontsultak

Resumen

Industria, merkataritza eta Turismo Ministerioak prozesua abiarazi da, aldez aurretiko kontsulta berri bati buruz, industriari buruzko legearen gazteon iritzia bildu eta erakunde garrantzitsuenen eragindako izan daitezkeen etorkizuneko arauaren artikuluan aurreikusita dagoenaren arabera, 133.1 39/2015 legea, urriaren 1ekoa, Herri-administrazioen administrazio prozedura erkidearena, legearen 26.2 artikulua, 50/1997 zk., gobernuaren azaroaren 27ko.

Industria-lege berriaren barruan espainiak duen konpromisoa da, eta 12 osagaiaren, berreskuratze planeko eraldatu eta Erresilientzia, 176, “ neurri C12.R1 Espainiako Estrategia mugarri bultzatzeko ” horretan jasotzen da, Industria-2030. legea indarrean jarri 2023 4. hiruhilekoa.

Parte hartu ahal izango dute interesatuek adierazten dituzten bitartekoak baliatuz, Industria, merkataritza eta Turismo ministerioaren webgunera.

Aurretiko kontsulta irekita egongo da apirilaren 20tik aurrera maiatzaren 17ra arte izango du 2022ko, barne.

Arauaren atzealdea

Europako Batzordeak martxoan argitaratu zuen, 2020ko, komunikazioaIndustria-eredu berria ” europarako ”planteatzen da, europako industria-estrategiari eta COVID-19 eragina, 2021 maiatzaren bere“ eguneratzea-eredu berria Eraikitzen, merkatu bakarra sendoena industria 2020: berreskuratzeko Europa ”, murriztapendun lecciones de la krisiak gaitasuna sendotzeko, erresilientzia-ekonomikoa eta azkarrago trantsizio bikoitzeko eta enplegu aldi berean mantenduz.

Bestalde kontseiluak emaniko gomendioak2019eta2020egokitu behar duela, industria-politika jasotzen, eta aurrera egin, digitalizazioa, ekologia, transformazio indartzeko gaitasuna hobetzea eta Merkatu bat egitea, eta, beraz, honako hau eskatzen da berrikusi eta industria-egoeratan, eta, ondorioz, espainiako industria-eredua.

Erantzun bat eman beharko behar ditu legeak: nazioaren funtsezko estrategia berria europako kontseiluak emaniko gomendioak jaso, industria eta industria-sektorearen premiak osatzea, eta, horretarako, Espainiako industriaren lehiakortasuna bultzatzeko esparru egokia modernizatuz eta ekoizpen-sarea sortzeko duen gaitasuna bere sendotuko da, eta kalitatezko enplegua sustatuz, energia-eraginkortasuna bultzatuz, eta berrikuntza-gaitasuna, eta horren aldeko apustuarekin ekonomia baterantz trantsizioa bultzatuko duen zirkularra ohiturak aldatu eta portaera arriskuak, eta kontsumitzaileak.

Lege berri bat Industria-beharraren justifikazioa

Gaur egungoIndustriari buruzko legearendata-1992 begi-bistakoak dira. Ordutik aurrera, Tratatu politiko handiak izandako aldaketak.; bihurtu dute, europako ekonomia erkidegoa (Espainia-data duen izarra zerukoa zen legearen ateratzea Industria) europako batasunean, araudiak, eremu berrietan eragiten duten jarduera publikoaren batez ere garrantzia ere, industriak, eta euskal herriko trantsizio energetikoaren laguntzeko, klima-aldaketaren aurka borrokatzea, ekonomia zirkularra edo kontsumitzaileen eskubideen defetentsa. 30 urte hauetan ere aldaketak izan dira garrantzitsuak ematen dute, zuzen-zuzenean, ere, industriak, zur eta lur garapen berriak dira, aurrerapen teknologiko digitala, internet, unibertsal bihurtzeko plataformen ezartzeko, globalizazioaren edo deslokalizazioen industrialak.

Pandemia duten akatsak atera dira eta indarguneak gure ekonomiaren arazoak argi eta garbi azaltzen duen mendekotasuna, eta oinarrizko material adierazi dira, eta premia indartzea lehen mailan ez ezik, europako industria-oinarri espainiako ere. Bai ebk eta bai garatu behar dituztela, hala unibertsitatekoak, Espainiako araudiak handiagoa ematea europar industria erresilientzia eta sendotasuna.

Industria-indarra europako lehen lerroan egon da, eta planaren funtsezko bektorea europako ekonomikoa suspertzeko, “ Next Generation EU ”, eta indartzeko balio-kateak eta operazioan inbertsio masiboak eta beste leku batzuetan kokatzeko industria zentzudun eta estrategiko europan eta espainian, bai eta ekoizpen aukera berriak aprobetxatzeko datorren industria-sektore berriak aurkeztu beharko da. Horretarako, beharrezko diren kualifikazioak eta gaitasunak, aldaketa horiei aurre egiteko behar diren giza baliabideen.

Arauaren helburuak

Industria-lege berriaren beharrei erantzun behar dio, eta aurretik deskribatutako erronka handiak, eta bere helburua ez bakarrik industria-jarduera arautzea espainian, baizik eta helburuak eta prozedurak ezartzea ahalbidetzen duten industria-politika eta sustapen egokia, eraginkorra eta azkar egokitzea eta aldaketa, espainiako industria aurre egiteko, aldaketa horiek guztiak eta egoera gaur egungo eta etorkizuneko lehiakideengandik.

Era berean, Lege-esparrua ezartzea. helburua da industria-segurtasun eta kalitate oso-osorik garatzea ahalbidetzen duen gure industriak oro egin duten merkatuko eskakizunak, eta, aldi berean, industria-jarduerak antolatzeko oinarrizko arauak zehaztu behar dira herri-administrazioek baliabide eta prozedurak industria-arloko eskumenak koordinatzeko administrazio horietan, eta jarduera arautzea inguruan estatuko administrazioarekin industria-sektorearekin.

Inguruabar bereziak ere kontuan hartu behar dira enpresa txiki eta ertainen baten bidez, tratamendu berezitua lagunduko dion ekintzailetza eta sustatu, bai eta egin diren enpresa ertain kapitalizazio eragiketetatik, etorkizunerako funtsezko industria garapena.

Heldu behar Legearen, gutxienez, alderdi hauek:

  • I. POLITIKA ETA INDUSTRIA-SUSTAPENA

    Funtzio da herri administrazioen politika publikoen industria sustatzeko eta ezartzea errazteko, sustatzen eta garatzen, garapen eta industria-lehiakortasuna modernizatzeko legea Izango Da helburu nagusia. laguntza-tresnak eta ezartzea errazteko eta sustatzeko sartzea euskarri-programak, sustapena, modernizazioa, jasangarritasuna eta lehiakortasuna, eta laguntzen duten tresnak indartzen laguntzea industria eta erraztu egingo da, gero eta handiagoak, berriak, hala nola: logistika-kostuak eta energia-eskakizunak, honakoekin lotutakoak ekonomia zirkularra, iraunkortasuna, ingurumen-eskakizunak edo kontsumitzaile eta erabiltzaileak babestekoa; hartara, laguntzea eta pertsonengan helaraztea funtsezkoak industriaren etorkizunerako aztertu behar da. Industria-politika garapen harmoniko eta gizarte- eta lurralde-kohesioa, eta enpresa-hazkundea, gaitu eta lanbide-prestakuntza, eta sendotzea eta lanbide heziketako unibertsitateko titulu, bai eta genero-berdintasuna eta aukera-baldintzak hobetu ahal izateko, industria-enpresak.

  • II. REINDUSTRIALIZACION

    Berregituraketa-prozesuak sakonetan balio-kateko 90eko hamarkadan hasitako industria batera, globalizazio ekonomikoa, industria-deslokalizazioaren arloan izan ziren pixkanaka asiako herrialdeak direla erakutsi dute bidean europar batasuneko ekonomietan ahuleziak batzuk behar ditu. Horrez gain, industria-oinarriak indartzea beharrezkoa erronka europako herri-administrazioek mekanismoak eta tresnak eta berrindustrializazioaren planteatzen baldintza Bakarra du, eta handik markatzeko dauden munduko gainerakoekin normalizazio indartzen du eta adostasunaren ebaluazioa egiaztatutako eskubideak babestuz eta industria eta intelektualak.

    Autonomia estrategikoa indartzea eta burujabetza europako industria bat da eredu berrian jasotako oharrak europako industria-politikak garatzea, beraz, ekiteko eta, aldi berean, bulego estrategikoak babesteko industria lehiakorra da merkatu globalean.

  • III. NEUTRALTASUNA KLIMATIKOA ETA EKONOMIA ZIRKULARRA

    Nazioarteko konpromisoak, batez ere, europako lerro espezifikoak egin beharra zegoen konprometituta dago industria garapen iraunkorraren bidean klimatikoa eta helburuak neutraltasuna ekonomia gehiago zirkularra. Industriaren eraldaketak zeregin garrantzitsua bete behar dituen erronka eta aukera araberaEuropako ituna Berdeaberariazko laguntza, bereziki, modernizazioari eta deskarbonizatzera jo duten industrien energia asko kontsumitzen dute; berriak industria-prozesuak eta teknologia garbiagoak, industria-lehiakortasuna; zer ekarpen egiten dioten politikak garatzeko oinarri-arauak, kontratazio publikoaren parte-hartze osoa lehia zintzoa eta enpresa txiki eta ertainentzat.

    Ezartzea ere erraztu beharko du ekonomia gehiago zirkularra batzuek alde batera jotzen dute, eta,Ekintza Plan europarraekonomia zirkularra sustatzeko politikak-lehiaketarekin eta garapen-eredu berritzaileak industria-mendekotasuna gutxitzeko, lehengaiak berrerabiltzea, konpondu eta birziklatzea bultzatzen.

  • IV. TRANSFORMAZIO DIGITALA (DIGITALIZAZIOA)

    Teknologia digitalak zenbateraino aldatu duten eta industriaren testuinguruan asko aldatzen ari dira maila guztietan haien balio-katea eta inpaktua heldu behar Arauaren digitalizazioa industria eta produkzio-prozesuak modernizatzeko eta elkar komunikazioak aztertuko. Arauak, bai eta, aldi berean, ziber-baseen interoperabilitatea erantzuten du.

  • IK. SEGURTASUN INDUSTRIALA ETA INDUSTRIAREN KALITATEA

    Herri-administrazioen erantzukizuna da kontrol araudia betetzen dutela egiaztatzeko segurtasun-jarduerak xedetzat duen industria-prebentzioa eta arriskuak mugatzeko, eta, beraz, alderdi kontuan hartu behar dituzte, merkatu-zaintza, eta, horrenbestez, funtzionarioaren irudia, bai eta planak sustatzea, eta kanpaina segurtasun-baldintzak egiaztatzeko industria-produktuen sortzea proposatzen da. Gainera, dagozkion eskumenen esparruan, estatuko administrazio orokorraren erakunde bat, erakunde publikoa, besteak beste, ibilgailuen homologazioa jardueren koordinazioa, merkatu-zaintza egiteko, bai eta industria-segurtasunari buruzko azterlanak egitea.

    Industriaren kalitaterako funtsezko oinarrietako bat da industria-lehiakortasuna bermatzeko eta sustatzea. herri-administrazioek dela ziurtatzea, kalitate-arduradunak dira azpiegitura normalizaziorako jardueren, egiaztatzea, metrologia (zientifikoa, aplikatua eta legala) eta adostasunaren ebaluazioa (saiakuntza, ikuskatu, ziurtatu, baliozkotzea eta egiaztatu, besteak beste).

  • VI. GOBERNANTZA

    Tresnei buruzko gogoeta egin behar da eragile desberdinekin koordinazio, erakunde, zentro teknologikoak, unibertsitateak, herri-administrazio eskudunak esku hartzen duten eta sustatzeko eta garatzeko, industria-analisirako behar diren, gogoeta, ebaluazioa eta industria-politikak bultzatzea.

Ekarpenak eta iruzkinak

Egituratzeko igorri beharreko behaketak buruzko Kontsulta hau, eta, jarraian aipatzen diren alderdiak galdera ematen bakoitzerako testuan.

I. POLITIKA ETA SUSTAPEN INDUSTRIALA:Zer behar diren tresna eta eraldaketa industriala egitea uste du lege batean bideratu daitezke Industria? Zure ustez, kontuan eduki behar dira beste gai batzuk?

II. REINDUSTRIALIZACION:Zure ustez, nola heldu behar zaio berrindustrializazioari bat, merkatu-batasuna gizarte-kohesioa eta bat egituratzea, solidarioa, lurralde bakoitzean?

III. NEUTRALTASUNA KLIMATIKOA ETA EKONOMIA ZIRKULARRA:Zer elementu-industriari laguntzeko uste du Lege proiektuak barne hartu behar du neutraltasuna eta ekonomikoa bultzatzeko klima?

IV. TRANSFORMAZIO DIGITALA (DIGITALIZAZIOA):Zure ustez, nola legean heldu behar zaio esparru digitalean?

IK. SEGURTASUN INDUSTRIALA ETA INDUSTRIAREN KALITATEA:Ba al dago beste alderdiren bat industria-segurtasun eta kalitate izan behar duen edo ez?

VI. GOBERNANTZA:Nola lagun dezake Legea aplikatu eta garatzeko koordinazioa indartzea buruzko direktiben Europako Merkatu Bakarra espainian? Zer egitura eratzen edo mekanismo proposatzen gobernantza?

Lekualdatze epea

Argumentuak aurkezteko epea egunetik egunera 2022(e)ko apirilaren 20(a), asteazkena egunera arte 2022(e)ko maiatzaren 17(a), asteartea

Esleipena aurkezteko

Alegazioak helbide elektronikora bidali daitezke: leydeindustria@mincotur.es gaian adieraziz: "Consulta previa Ley de Industria"