Detalle Participación Pública

Consulta
Pechada
Alcance da norma:
Real Decreto de Consello de Ministros
Carácter da consulta:
Normativas
Tipo de participación:
Consulta pública previa

Resumen

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 26.2 de la Ley 50/1997, de 27 de noviembre, del Gobierno, se procede a realizar la consulta pública previa a la elaboración del proyecto de Real Decreto por el por el que se aprueba el Reglamento técnico de distribución y utilización de combustibles gaseosos y sus instrucciones técnicas complementarias.

Antecedentes da norma

O vixente Real Decreto 919/2006, do 28 de xullo, polo que se aproba o Regulamento técnico de distribución e utilización de combustibles gaseosos e as súas instrucións técnicas complementarias ICG 01 a 11 supuxo, entre outras cousas, a unificación nun só texto das condicións técnicas e de seguridade das instalacións que posibilitan a distribución dos gases combustibles desde as redes de transporte, no caso dos canalizados, ou desde os centros de produción ou almacenamento, nos demais casos, ata os locais e equipos ou aparellos de consumo, que ata entón se atopaban sometidas a un conxunto regulamentario disperso no tempo, na forma e na técnica.

Así mesmo, o actual regulamento contribuíu en gran medida a potenciar e fomentar a seguridade nas instalacións de combustibles gaseosos incluídas no seu ámbito de aplicación.

A normalización do sector permitiu dispor de instrumentos técnicos, cun alto grao de consenso previo, nos que o regulamento se apoiou aproveitando como referencia normas aprobadas por organismos acreditados tanto a nivel nacional como internacional para realizar esta actividade.

Problemas que se pretenden resolver co novo estándar

A experiencia na aplicación deste regulamento e a evolución da técnica fai necesario revisar estas condicións de seguridade, e incluír outro tipo de instalacións cuxa normativa non evolucionou co tempo como, por exemplo, o caso das plantas de almacenamento, transvasamento e enchido de envases de gases licuados do petróleo, ata o momento reguladas pola Orde do 1 de decembro de 1964, pola que se aproban as Normas de seguridade para plantas de enchido e transvasamento de Gases Licuados de Petróleo (GLP).

Doutra banda, o regulamento actual establece que nunha instrución técnica complementaria recóllanse todas as normas mencionadas no regulamento e os seus ITCs, co ano de edición a fin de que, cando aparezan novas versións, póidanse facer os respectivos cambios nesta lista, quedando automaticamente actualizadas no texto dispositivo, sen necesidade doutra intervención.

Con todo, esta metodoloxía presupón que unha norma só cambiará o seu ano de edición co paso do tempo, non cambiando nunca de enumeración, ou que normas nacionais non poidan ser substituídas por normas internacionais por coincidir no seu ámbito de aplicación. Isto puxo de manifesto ao longo das actualizacións da listaxe realizadas durante estes anos, a posibilidade real de perda de rastrexabilidade entre normas naqueles casos nos que se de algunha das circunstancias anteriores, quedando o texto da ITC correspondente co código de norma orixinal sen posibilidade de atopar na táboa de normas a súa equivalencia actual. Este novo regulamento pretende incluír un novo método de referencia a normas a través dun código alfanumérico propio que non se vexa afectado por eses cambios.

Igualmente é necesario levar a cabo unha revisión xeral que permita aclarar determinados preceptos do regulamento e resolver así problemas de aplicación do mesmo, así como incluír algunhas condicións de seguridade que se establecen nas normas e que sería aconsellable trasladar ao propio regulamento ao considerar á Administración Pública como o axente máis apropiado para establecer a regulación en certos aspectos de seguridade.

Necesidade e oportunidade para a aprobación

As anteriores consideracións aconsellan abordar a revisión do mencionado regulamento vixente de 2006, actualizando e ampliando o marco regulatorio relativo ás condicións de seguridade das instalacións que utilizan combustibles gaseosos, por medio da aprobación dun novo regulamento que derrogue e substitúa ao anterior.

É necesario ademais contemplar novos combustibles gaseosos como os incluídos na Directiva 2014/94/UE do Parlamento Europeo e do Consello, do 22 de outubro de 2014, relativa á implantación dunha infraestrutura para os combustibles alternativos e os seus regulamentos derivados, ademais de abrir a posibilidade á regulación novos tipos de instalacións que poidan xurdir pola xeneralización na utilización de gases combustibles como, por exemplo, o hidróxeno.

A actualización das instrucións técnicas complementarias, así como a inclusión dalgunha nova, permitirá adaptar a regulamentación española neste ámbito á evolución da técnica contribuíndo a unha mellora na seguridade das instalacións de combustibles gaseosos.

Obxectivos da norma

O obxectivo da norma é a mellora da regulamentación de instalacións de combustibles gaseosos tendo en conta a evolución da técnica e a experiencia que se ha ido acumulando coa aplicación do regulamento actual.

Posibles solucións alternativas, reguladoras e non reguladoras

Valóranse catro posibles alternativas:

  • Elaboración dun novo regulamento que derrogue e substitúa ao anterior.
  • Modificación parcial do regulamento actual de 2006.
  • Non modificar o regulamento de 2006, e crear documentos de apoio (guías) coas aclaracións e orientacións que sexan precisas, apoiándose no regulamento xa existente.
  • Non facer nada.

De alternativas citadas, neste momento considérase que a máis adecuada é a primeira.

Prazo de remisión

Prazo para enviar argumentos a partir do día xoves, 4 de marzo de 2021 ata o día xoves, 25 de marzo de 2021

Presentación de alegacións

As alegacións pódense enviar ao enderezo de correo electrónico: participacion_csegind@mincotur.es indicando no asunto: "PROYECTO DE REAL DECRETO POR EL QUE SE APRUEBA EL REGLAMENTO TÉCNICO DE DISTRIBUCIÓN Y UTLIZACIÓN DE COMBUSTIBLES GASEOSOS."

Con carácter xeral, as contribucións recibidas consideraranse susceptibles de difusión pública. As partes da información remitida que, a xuízo do interesado deban ser tratadas con carácter confidencial e en consecuencia non proceda a súa libre difusión, deberán ser especificamente sinaladas no propio texto da contribución, non considerándose para estes efectos as mensaxes xenéricas de confidencialidade da información.

Anexos