Parte-Hartze Publikoa xehetasuna

Kontsulta
Itxi
Estandarraren barrutia:
Ministroen kontseiluak Errege Dekretua
Kontsulta-karakterea:
Araudia
Parte hartze mota:
Entzunaldia eta jendaurreko informazioa

Resumen

Nahiz eta trantsizio-garaia ibilgailu elektrikoa mundu mailan gertatzen ari da, gaur egungo zailtasun batzuk geratzen dira oraindik atzera dezaketen trantsizio-prozesua garatzeko azpiegitura bat, batez ere karga-mugak, autonomia edo kargatzeko zenbat denbora behar duen, eta botila-lepoa bai lehengai gisa, bateria. Hori guztia dela medio, bideragarria ez denik, aldatzeko ibilgailuaren berehala tradizionaletik elektrikoa.

Hori dela eta, ibilgailu hibridoak har daitezke, ordenatua eta pixkanaka-pixkanaka deskarbonizatzera jo baterantz modu garrantzitsua izan arte, eta 2035eko. oro har, arteko konbinazio bat horizontean, barne-errekuntzako motorra eta bateria bat edo bi motor elektrikoak, konfigurazioaren arabera (seriean, paraleloan edo serie-paralelo). Bere abantaila nagusia potentzia-oin-errendimendu hobea, eta, horren ondorioz, erregai-kontsumoa murrizteaCO2emisio poluitzaileen kantitatea, eta, aldi berean, portaera egokiak bermatuz beregaintasuna eta. Aurrera egingo dela azpimarratu behar da, bere gaitasuna zein den azaltze aldera teknologia heldua pixkanaka, ibilgailu elektrikoetan eta erabilgarri dauden aukerak. gainera, nahiz eta egoera aldatu egin da azken urteotan nabarmen ibilgailu hibridoak, aurrera jarraituko duela espero da berrikuntza-aukera berriak, sinergia garrantzitsuak izan dezaketen ibilgailu elektrikoaren garapenean egindako aurrerapenak; esate baterako, energia-kudeaketa optimizatzea (potentzia kontrolatzeko edo balaztak birsortzaileak), edo kontrolatzeko eta monitorizatzeko sistemak, besteak beste.

Ibilgailuei dagokienez, hidrogenozko erregai-pila elektrikoak, potentzial handia duela uste da, sartzeko trenetan, zero emisio-ibilgailuen propultsioko oso lotutako hidrogeno-ekoizpena berdea. Gainera, etorkizunerako alternatiba gisa proposatzen da, izan ere, aldi berean, badira hidrogenoz higitzen egiteko tokia dagoen ibilgailu eta ibilgailu elektrikoak, bakoitzak bere bere abantailak eta aplikazio espezifikoetan. badira sinergia garrantzitsuak transizioa susta ditzaketen mugikortasun iraunkorragoa eta babestu egin dira ibilgailu elektrikoek hazkundea, era guztietan; esate baterako, alderdi erregai-gelaxkak, azpiegitura, hidrogeno-biltegiratzeko teknologia energian, ikerketan eta eraginkortasuna, material eta ez garrantzi gutxiagokoa eta kontzientzia publikoa. I + g + b Arloan, eremu asko dago esparruan sistemen eraginkortasuna eta kostuak murriztea erregai-gelaxkak, biltegiratzea eta banaketa hidrogenoa, edo indartze hidrogeno-ekoizpena berdea.

Transformazio konplexutasunera ibilgailu aldera elektrikoa eta modu ordenatuan eta pixkanaka-pixkanaka, baita konektatuta, proiektuarekin duen lotura berreskuratze-plana, eraldatu eta Erresilientzia de españa, udaletik, erakunde-arkitektura bat sortzea, sendotua gauzatutako errege dekretua, urtarrilaren 23koa, 2023/13 aldatzen dituen 139/2020 errege dekretua, urtarrilaren 28koa, ministerio-departamentuen oinarrizko egitura organikoa ezartzen duena, eta 998/2018 Errege Dekretua, abuztuaren 3koa, ministerioaren oinarrizko egitura organikoa garatzen duena Industria, merkataritza eta Turismo-figura sortu da ordezkari bereziaPERTEekosistema bat garatzeko fabrikatzeko ibilgailu elektrikoa eta konektatuta.

Zehazki, 12.1.g artikulua) ezartzen ditu errege-dekretu hau dela-eta, beren betekizunen artean, beharrezko jarduerak egitea, garatzeko fabrikatzeko ekosistema ibilgailu elektrikoa eta konektatua eta bere helburuak lortzeko beharrezkoak diren sartuz, hala bada, behar bezala betetzen direla. Zehazki, arlo horretan esleitutako funtsak, kudeaketa eta jarraipena egiteko programak eta jarduerak garatzeko erabiliko diren ibilgailu elektrikoa ekosistemaren eta konektatuta.

Errege-dekretu honen bidez araututako laguntza-deialdiaren incardina da argi eta garbi horren garapenean, eta alboko pieza bat da, ekosistema prozesua uler dezaten trantsizioa ibilgailu elektrikoa eta, arrazoi hauek direla eta hauexek dira arestian azaldutako konektatuta sustatu behar dira teknologia alternatiboak edo osagarriak sinergiak eta funtzionalitateak nabarmenak diren praktika aldi bat bultzatuko era ordenatuan eraldatzeko eta pixkanaka-pixkanaka.

Arau honen helburu nagusia da baterantz joateko, hau da, eta pixkanaka-pixkanaka deskarbonizatzera jo ordenatua, ordezkatuko duen erronkei eta oztoporik ibilgailu elektrikoa garatzeko eta gaitu paraleloan eboluzio teknologiko bat bateragarria.

Helburu hori erdiesteko, eragina du ekarriko:

  • Aukera berriak lortzeko bidean aurrera egin diren berrikuntza ibilgailu hibridoen enchufables, sinergia garrantzitsuak izan dezaketen ibilgailu elektrikoaren garapenean egindako aurrerapenak; esate baterako, energia-kudeaketa optimizatzea (potentzia kontrolatzeko edo balaztak birsortzaileak), edo kontrolatzeko eta monitorizatzeko sistemak, besteak beste.
  • Aukerak garatzea ibilgailu elektrikoak, hidrogenozko erregai-pila-har dezaten, trenetan, zero emisio-ibilgailuen propultsioko oso lotutako hidrogeno-ekoizpena berdea.
  • Dela eta gertatzen diren sinergiak aprobetxatzea bultzatzea, mugikortasun iraunkor eta babestu egin daitezke baterantz trantsizioa hazkunde ibilgailu elektrikoen-mota guztien (adibidez, erregai-gelaxkak, hidrogeno-azpiegitura, teknologia-alderdiak energia biltegiratzeko materialetan eta eraginkortasuna, eta ez garrantzi gutxiagokoa, ikerketa eta kontzientzia publikoa.
  • Jarduerak bultzatzeko I + g + b arloan zerikusia duten sistemen eraginkortasuna eta kostuak murriztea, erregai-gelaxkak, biltegiratzea eta banaketa hidrogenoa, edo indartze hidrogeno-ekoizpena berdea.

Deialdi honen alderdi gako gisa hautematen dira, eta espezifikotasuna geratzen da. izan behar dute, eta aktibatu proiektuak itoguneak saihesteko edo arintzeko prozesuan hautemandako trantsizioa ibilgailu elektrikoa, estrategia orokorrarekin konektatuta eta koherentzia emango dionaPERTEibilgailu elektrikoa eta konektatuta dago. egoera horrek lortu zen Errege Decreto-ley 2022/20 bidez onartzea, abenduaren 27koa, erantzuteko neurriak ondorio ekonomiko eta sozialei ukraina eta berregitea Gerra laguntza-La Palma irlari eta beste zaurgarritasun egoeren, ezohiko kredituak ematea proiektu berritzaileak garatzeko automozioaren sektoreko 2023 egiteko dagokionez, honakoetara bideratzen da deialdia. berezitasuna merkatu oso barruan, hain zuzen, automozioaren sektoreko tamaina ertaina edo txikia du, eta laguntzak mugatuak, onuradunen horma-hobi bat. Laburbilduz, zuzenean hautatu I + g + b proiektuak sortzeko, gaitasun handiko eteek igt aurrerapen zientifiko eta teknologikoen konponbide berrien garapena, bai eta bidearen funtzioentzat onuragarriak izango diren gizartea, oro har, Horrez gain, eta, horren ondorioz, berezitasunak, proiektu bakoitza oso desberdina dute bai aurreikusten da, ez da baldintza batzuk aukera ematen duten proiektuen balorazio irizpideak ezartzen diren ohiko norgehiagoka batean.

Aurreko guztia justifikatzen, interes publikoko arrazoiak direla-eta, ekonomia eta oso ona da, eta, ondorioz, errege-dekretu hau ohiko deialdi publikoa, eta sistema bat ezartzea, lehia soilaren bidez laguntza emateko.

Errege-dekretu hau, sei kapitulutan egituratuta dago eta lau eranskinetan. Lehen kapituluan azaltzen dira aplikazio-eremuari buruzko xedapenak eta onuradunak, adibidez, hainbat alderdi helburuak, denbora-eremua eta erabilgarritasuna, eta bete behar dituzten baldintza eta betebeharrak lotutako aurrekontu-. Bigarren kapituluan-motak deskribatzen dira jarduera finantzagarriak, gastu finantzagarriak, bete beharreko eskakizunen laguntza jaso dezaketen proiektuak eta lanak burutzeko epea, proiektu horiek deskribatzen ditu. Hirugarren kapituluan, laguntzaren ezaugarriak, haien mugak eta erregulazio-bermeak; laugarren kapituluan arautzen diren laguntza kudeatzen dituzten organoek, ebaluazio batzordeko ordezkariak eta PERTE berezia garatzeko ekosistema bat fabrikatzeko ibilgailu elektrikoa eta konektatuta. Bosgarren kapituluan emateko prozedura arautzen du: forma, eskaera egiterakoan, prozeduraren instrukzioa, tramitazioa, ebazpena eta ordainketa, eta baliabideak. Seigarren atalburuan arautzen ditu ebazpen-aldaketak, justifikazio eta egiaztapena eta inbertsio eta ez-betetzeak mailakatzeko irizpideak. jardueren definizioari buruzkoak Dira eranskinetan lotura zuzena duten ibilgailu hibridoak eta ibilgailu elektrikoak, hidrogenozko erregai-pila, puntu-mailak, bideragarritasun ekonomiko eta finantzarioaren aurkeztutako proiektuen eta memoria.

Lekualdatze epea

Argumentuak aurkezteko epea egunetik egunera 2023(e)ko ekainaren 13(a), asteartea egunera arte 2023(e)ko ekainaren 23(a), ostirala

Esleipena aurkezteko

Remitirse helbidera ditzakete alegazioak: comisionado_vec@mincotur.es

Bakarrik dira aintzat hartuko oharretan oinarritzen bidaltzailea identifikatua baldin badago.

Oro har, erantzunak ez dago konfidentzialak eta, ondorioz, askatasunez zabaltzea. Nahi izanez gero informazio konfidentzialak direla-eta, zenbait atal horiek mugatuko dituzte eskuordetzan emandako ahalen xedeak eta testuan bertan adieraziko dira, eta argudiatu beharko da, eta hura konfidentzialtasuna.

Eranskinak