Preguntas frecuentes sobre o Brexit

Preguntas frecuentes de: Brexit sen acordo: RDLey 5/2019

Sobre o exercicio das profesións (art. 7)

O RD Lei permite aos nacionais do Reino Unido, españois ou cidadáns doutros países da UE continuar exercendo a súa profesión como ata agora, coas matizacións e cumprimento do resto de requisitos que se sinalan.

Contémplase que as solicitudes de homologación de títulos académicos e de recoñecemento de cualificacións profesionais réxanse polo réxime xurídico previo á retirada, sempre que se iniciaron os trámites antes da data de retirada e suxeito a determinados prazos e limitacións.

En canto ao exercicio en España unha profesión ou actividade profesional de maneira temporal ou ocasional, e dentro do marco establecido, poderán continuar exercéndoa coa exclusiva finalidade de cumprir os contratos vixentes á data de retirada de Reino Unido.

O establecido neste artigo atópase condicionado á concesión dun tratamento recíproco polas autoridades británicas competentes.



Sobre a continuidade dos Servizos financeiros (art. 19)

A perda do pasaporte comunitario implica que as entidades financeiras británicas terán que adaptarse aos réximes de terceiros países para seguir prestando servizos en España, incluíndo aqueles servizos que resulten de contratos subscritos con anterioridade, pero con vencemento posterior á retirada do Reino Unido. Co obxectivo de reforzar a seguridade xurídica, a protección do cliente e evitar calquera risco para a estabilidade financeira, o Real Decreto-lei constata que a vixencia dos contratos non se ve afectada pola retirada do Reino Unido, un feito que a Comisión Europea xa puxo de manifesto nas súas comunicacións.

Ademais, establécese un réxime temporal para garantir que a adaptación aos réximes de terceiros países non implique unha disrupción na prestación de servizos asociados aos este contratos ou, alternativamente, facilitar a relocalización ou terminación dos contratos se a entidade non desexa continuar coa súa actividade en España. O réxime temporal habilítase para as actividades suxeitas a autorización. As actividades vinculadas á xestión dos contratos que non requiran autorización poderán seguir realizándose sen necesidade de acollerse ao réxime temporal.


Sobre as decisións aduaneiras (art. 20)
Introdúcese a posibilidade de adiantar determinadas solicitudes esixidas polo réxime aduaneiro con terceiros estados antes da data de retirada para evitar a súa concentración nos días seguintes á saída de Reino Unido da Unión Europea.
Sobre os procedementos de contratación pública (art. 21)

Regúlase a situación transitoria en que quedan os operadores económicos do Reino Unido ou de Xibraltar no que se refire a os procedementos de contratación pública. Esta regulación ten como obxectivo prover seguridade xurídica e non prexudicar a aqueles operadores económicos que confiaron no proxecto europeo e participaron en procedementos de contratación pública iniciados previamente á retirada do Reino Unido da Unión Europea, tutelándose así os intereses dos operadores económicos que exerceron os seus dereitos de libre circulación ao abeiro das liberdades conferidas polos Tratados no ámbito da contratación pública. Nestes casos, os operadores económicos británicos terán a mesma consideración que as empresas pertencentes a Estados membros da Unión Europea. Tal situación é ademais coherente co dereito transitorio que veu rexendo a contratación pública en España.

Tamén se prevé que nas contratacións públicas que, no seu caso, deban celebrarse para a aplicación das medidas consideradas no Real Decreto-lei, os expedientes de contratación poderán ser obxecto de tramitación urxente ou de tramitación de emerxencia, de acordo con o establecido a Lei 9/2017, do 8 de novembro, de Contratos do Sector Público.



Sobre a Importación e exportación de material de defensa e dobre uso (art. 23)
Decláranse válidas as autorizacións outorgadas en aplicación do artigo 2 do Regulamento de control do comercio exterior de material de defensa, doutro material e de produtos e tecnoloxías de dobre uso, aprobado por Real Decreto 679/2014, do 1 de agosto, que teñan como país de destino ou país de procedencia o Reino Unido, e que se atopen en vigor.
Sobre os transportes de mercadorías por estradas (art. 25)

Adóptanse as medidas tendentes a posibilitar os transportes de mercadorías realizados por empresas transportistas establecidas no Reino Unido con orixe ou destino no noso país, sempre que ditas empresas estean autorizadas para realizar transporte no este país, exceptuándose os transportes actualmente liberalizados na normativa comunitaria.

Establécese, como marco de aplicación aos transportes discrecionales de viaxeiros en autobús realizados en territorio español por parte de empresas establecidas no Reino Unido, o previsto nos tratados internacionais dos que sexan parte tanto o Reino Unido como España ou a Unión Europea, ou ben o previsto nas normas de organizacións internacionais das que sexan membros tanto o Reino Unido como España ou a Unión Europea, dado que a partir do 1 de abril o Reino Unido integrarase como membro de pleno dereito ao Acordo Interbús.

Por outra banda, recóllese a validez, ata a súa data de expiración, das autorizacións de transporte regular internacional de viaxeiros actualmente vixentes entre o territorio do Reino Unido e o territorio de España.


Sobre os Servizos aeroportuarios (art. 28)

Respecto dos servizos aeroportuarios, a saída do Reino Unido da Unión Europea determinaría que deixarían de aplicarse as tarifas de embarque e prestacións públicas de catering previstas para voos dentro do Espazo Económico Europeo.

Por iso, prevese o mantemento destas tarifas para voos ao Reino Unido ata o 28 de febreiro de 2020.