Si, sen prexuízo das disposicións transitorias que poida conter o posible acordo de retirada, a partir da data de retirada (30 de marzo de 2019) deixarán de aplicarse ao Reino Unido as normas da Unión en materia de produtos non alimentarios e produtos non agrícolas para uso dos consumidores e profesionais.
Como consecuencia, a partir da data de retirada, o Reino Unido debe ser considerado, para os efectos da citada lexislación harmonizada, como terceiro país. Pode consultar as normas aplicables aos produtos procedentes de terceiros países na «Guía azul» sobre a aplicación da normativa europea relativa aos produtos (Texto pertinente a efectos do EEE).
Os produtos introducidos no mercado da Europa dos Vinte e sete («UE-27») a partir da data de retirada do Reino Unido (30/03/2019). Pode consultar a lista indicativa dos produtos afectados no anexo da Comunicación ás partes Interesadas da Comisión Europea sobre a retirada do Reino Unido e normas da unión en materia de produtos industriais. (proporciónase como documento de interese).
O concepto de “introducido no mercado” refírese a cada produto individual, non a un tipo de produtos, xa sexa que se fabricou como unha unidade individual ou en serie. Refírese a a primeira posta a disposición no mercado da Unión (UE-27), é dicir, a primeira subministración dun ben para distribución, consumo ou uso despois da etapa de fabricación.
A partir da data de retirada, un fabricante ou un importador establecido no Reino Unido deixará de considerarse como un axente económico establecido na Unión. Por conseguinte, un axente económico establecido na UE-27 que, antes da data de retirada, era considerado un distribuidor da Unión converterase a partir da data de retirada, para os efectos da lexislación da Unión sobre os produtos, nun importador que introduce produtos procedentes dun terceiro país no mercado da UE-27. Este axente terá que cumprir as obrigas específicas dun importador, que son diferentes das dun distribuidor.
Pode consultar as obrigas dos axentes económicos no capítulo 3 da «Guía azul» sobre a aplicación da normativa europea relativa aos produtos (Texto pertinente a efectos do EEE).
A partir da data de retirada, (30/03/2019), os distribuidores dun produto que se introduce no mercado da UE-27 desde o Reino Unido, terán a consideración de importadores, asumindo todas as obrigas que a lexislación harmonizada confire a este axente.
Así mesmo, cando sexa requirido, a información do produto debe actualizarse para reflectir os datos de contacto do importador e/ou do representante do fabricante na UE-27.
Ademais, se a avaliación da conformidade do produto coas disposicións de seguridade industrial require a intervención dun Organismo Notificado, deben actualizarse os certificados de conformidade emitidos por Organismos Británicos, mesmo, se este certificados de conformidade foron emitidos antes da data de retirada.
Neste caso, para seguir sendo comercializados debe emitirse un novo certificado de conformidade por un Organismo Notificado da UE-27. No entanto, é posible a transferencia do certificado de conformidade do Organismo Británico a un Organismo Notificado da UE-27, asumindo este toda a responsabilidade do mesmo e sempre que este acordo contractual prodúzase antes da data de retirada.
No caso de homologación de vehículos, compoñentes e unidades técnicas independentes, a validación de homologacións concedidas polo Reino Unido regúlase no Regulamento UE 2019/26.
Si, para os produtos comercializados no mercado da UE-27 despois da data de retirada, tanto a Declaración de conformidade da UE (elaborada polo fabricante) como o Certificado do organismo notificado deben actualizarse en consecuencia; estes documentos deberán mencionar que o certificado está agora baixo responsabilidade dun organismo notificado da UE-27 e deberán indicarse os números de identificación do antigo organismo do Reino Unido e do novo organismo notificado da UE-27.
Se o produto xa está no mercado, pode seguir comercializándose co nº do organismo británico xunto á marcado CE se foi fabricado ou posto no mercado antes de que se produza a transferencia dos certificados. Con todo, os produtos fabricados despois da transferencia de certificados deben actualizar o seu marcado, para referir o número do novo organismo notificado.
A lexislación da Unión sobre homologación de tipo deixará de aplicarse a e no Reino Unido, desde a data de retirada.
Todo fabricante titular dunha homologación de tipo do Reino Unido que non deixase de ser válida con arranxo ao artigo 17 da Directiva 2007/46/CE, ao artigo 32 do Regulamento (UE) nº 167/2013, ao artigo 37 do Regulamento (UE) nº 168/2013 ou ao artigo 30 do Regulamento (UE) 2016/1628 poderá presentar a unha autoridade de homologación de tipo da Unión unha solicitude de homologación de tipo do mesmo tipo, antes da data de retirada.
Para ser homologado, o tipo deberá cumprir, como mínimo, os requisitos para a introdución no mercado, matriculación ou posta en servizo de novos vehículos, sistemas, compoñentes ou unidades técnicas independentes vixentes na data na que forneza efecto a homologación de tipo da Unión.
O fabricante estará obrigado a aboar taxas adecuadas, establecidas pola autoridade de homologación de tipo da Unión, por calquera custo resultante do exercicio das facultades e o cumprimento das obrigas da autoridade de homologación de tipo da Unión en relación coa homologación de tipo da Unión.
Grazas polos teus comentarios.