- Consulta
- Pechada
- Alcance da norma:
- Real Decreto de Consello de Ministros
- Carácter da consulta:
- Normativas
- Tipo de participación:
- Audiencia e información pública
Resumen
A Lei 18/2022, do 28 de setembro, na súa disposición adicional undécima, prevé a modificación do Real Decreto 962/2013, do 5 de decembro, polo que se crea e regula o Consello Estatal da Pequena e Mediana Empresa, para que inclúa a representantes de asociacións especializadas no ámbito da morosidade.
Así mesmo, na súa disposición final sexta, establece que o Goberno creará e regulará o funcionamento dun Observatorio Estatal da Morosidade Privada, mediante real decreto, encargado do seguimento da evolución dos datos de pago e a promoción de boas prácticas neste ámbito.
Mediante este real decreto determinarase a composición, funcións e réxime de funcionamento do Observatorio Estatal da Morosidade Privada, que quedará integrado no Consello Estatal da Pequena e Mediana Empresa.
Problemas que se pretenden resolver co novo estándar
Un dos factores que dificultan o crecemento das empresas, moi en particular das pemes, é a morosidade, entendida como o incumprimento dunha obriga de pago a tempo, superándose o prazo de pago máximo de 60 días para empresas privadas e de 30 días no caso das Administracións Públicas, segundo establece a Lei 3/2004, do 29 de decembro, pola que se establecen medidas de loita contra a morosidade nas operacións comerciais, posteriormente modificada pola Lei 15/2010 , do 5 de xullo, e coas excepcións recollidas en lexislacións sectoriais específicas.
É necesario, por tanto, mellorar o cumprimento da regulación en materia de loita contra a morosidade comercial e impulsar a transparencia e mellores prácticas con respecto aos períodos de pago nas operacións comerciais, promovendo así unha cultura responsable neste sentido.
Para iso, o artigo 9 da Lei 18/2022, do 28 de setembro, polo que se modifica o artigo segundo da Lei 15/2010, do 5 de xullo, sobre “seguimento da evolución da morosidade e dos resultados da lei”, establece que o Ministerio de Industria, Comercio e Turismo realizará un seguimento específico da evolución dos prazos de pago e da morosidade nas transaccións comerciais así como dos resultados da práctica e eficacia da presente lei, coa participación das asociacións multisectoriais. Para este propósito, con periodicidade anual o Observatorio Estatal da Morosidade Privada, elaborará un informe sobre a situación dos prazos de pago que será presentado e aprobado no Consello Estatal da PEME. Posteriormente, o Goberno remitirao ás Cortes Xerais e será publicado na páxina web do Ministerio de Industria e Turismo.
Para levar a cabo este seguimento específico da evolución dos prazos de pago e a promoción de boas prácticas neste ámbito, considérase necesario crear o Observatorio Estatal da Morosidade Privada no marco do Consello Estatal da PEME.
Necesidade e oportunidade para a aprobación
Determinar a composición, funcións e réxime de funcionamento do Observatorio Estatal da Morosidade Privada, tal e como establece a disposición final sexta da Lei 18/2022, do 28 de setembro.
Obxectivos da norma
O obxectivo deste real decreto é a modificación do Real Decreto 962/2013, do 5 de decembro, polo que se crea e regula o Consello Estatal da Pequena e Mediana Empresa e a regulación no seu seo do Observatorio Estatal da Morosidade Privada, para que o Consello inclúa a representantes de asociacións especializadas no ámbito da morosidade, de acordo con o establecido na disposición adicional undécima da Lei 18/2022, do 28 de setembro.
Posibles solucións alternativas, reguladoras e non reguladoras
Non se consideran outras alternativas dado o establecido na disposición final sexta da Lei 18/2022, do 28 de setembro.
Prazo de remisión
Prazo para enviar argumentos a partir do día luns, 8 de xaneiro de 2024 ata o día luns, 29 de xaneiro de 2024
Presentación de alegacións
As alegacións pódense enviar ao enderezo de correo electrónico: normativapyme@mincotur.es indicando no asunto: "Observatorio Morosidade" p>
Só serán consideradas as respostas nas que o remitente estea identificado, facendo constar nelas:
Nome e apelidos/denominación ou razón social do participante
Organización ou asociación (se corresponde)
Contacto (correo electrónico)
Con carácter xeral, as contribucións recibidas consideraranse susceptibles de difusión pública. As partes da información remitida que, a xuízo do interesado deban ser tratadas con carácter confidencial e en consecuencia non proceda a súa libre difusión, deberán ser especificamente sinaladas no propio texto da contribución, non considerándose para estes efectos as mensaxes xenéricas de confidencialidade da información.