Vehículos

Este texto non ten valor xurídico.

Se non atopou a información que buscaba, pode expor unha consulta a través da Sede electrónica do Ministerio de Industria e Turismo (non é necesario certificado dixital).

Que requisitos técnicos serán aplicables a un vehículo previamente matriculado no Espazo Económico Europeo?

Aplicaranse os requisitos técnicos esixibles na data de matriculación do vehículo no Estado do Espazo Económico Europeo.

Cal é a Lexislación aplicable ás bicicletas?

A lexislación  vixente para a comercialización e posta en servizo de bicicletas e outros ciclos é a seguinte:

Real Decreto 339/2014, polo que se establecen os requisitos para a comercialización e posta en servizo das bicicletas e outros ciclos e dos seus partes e pezas, e polo que se modifica o Regulamento Xeral de Vehículos, aprobado polo Real Decreto 2822/1998, do 23 de decembro (BOE Nº 124). Este real decreto derroga o anterior Real Decreto 2406/1985. Entrou en vigor o 22 de novembro de 2014.

Que é unha reforma de vehículo?
Reforma de vehículo é toda modificación, substitución, actuación, incorporación ou supresión efectuada nun vehículo despois da súa matriculación,  e no caso de remolques lixeiros despois de ser autorizados a circular, que ou ben cambia algunha das características do mesmo, ou é susceptible de alterar os requisitos reglamentariamente aplicables contidos no Real Decreto 2028/1986, do 6 de xuño. (Artigo 3, punto 18 do Real Decreto 866/2010, do 2 de xullo, polo que se regula a tramitación das reformas de vehículos.)

Cal é a Lexislación aplicable, sobre requisitos de homologación, para a matriculación en España dun vehículo previamente matriculado nun Estado do Espazo Económico Europeo?

A Lexislación aplicable para a matriculación de vehículos previamente matriculados noutro Estado Membro do Espazo Económico Europeo é a seguinte:

Artigo 5, punto 3 b) do Real Decreto 750/2010, do 4 de xuño, polo que se regulan os procedementos de homologación de vehículos de motor e os seus remolques, máquinas autopropulsadas ou remolcadas, vehículos agrícolas, así como de sistemas, partes e pezas dos este vehículos.

Cuál es la Legislación aplicable, sobre requisitos de homologación, para la matriculación en España de un vehículo previamente no matriculado en un Estado del Espacio Económico Europeo?

La Legislación aplicable para la legalización de vehículos NO matriculados en otro Estado Miembro del Espacio Económico Europeo es la siguiente:

Artículo 5, punto 3 a) del Real Decreto 750/2010, de 4 de junio, por el que se regulan los procedimientos de homologación de vehículos de motor y sus remolques, máquinas autopropulsadas o remolcadas, vehículos agrícolas, así como de sistemas, partes y piezas de dichos vehículos.

Cal é a Lexislación aplicable, sobre requisitos de homologación, para a matriculación en España dun vehículo previamente matriculado nun Estado fose do Espazo Económico Europeo?

A Lexislación aplicable para a legalización de vehículos matriculados noutro Estado fose do Espazo Económico Europeo é a seguinte:

Artigo 5, punto 4 b) do Real Decreto 750/2010, do 4 de xuño, polo que se regulan os procedementos de homologación de vehículos de motor e os seus remolques, máquinas autopropulsadas ou remolcadas, vehículos agrícolas, así como de sistemas, partes e pezas dos este vehículos.

Cal é a Lexislación aplicable, sobre requisitos de homologación, para a matriculación en España dun vehículo non matriculado previamente nun Estado fose do Espazo Económico Europeo?

A Lexislación aplicable para a legalización de vehículos non matriculados noutro Estado fose do Espazo Económico Europeo é a seguinte:

Artigo 5, punto 4 a) do Real Decreto 750/2010, do 4 de xuño, polo que se regulan os procedementos de homologación de vehículos de motor e os seus remolques, máquinas autopropulsadas ou remolcadas, vehículos agrícolas, así como de sistemas, partes e pezas dos este vehículos.

Cal é a Lexislación aplicable, sobre requisitos de homologación, para a matriculación en España dun vehículo por cambio de residencia?

Para os vehículos procedentes do Espazo Económico Europeo é a seguinte:

Artigo 5, punto 3 b) do Real Decreto 750/2010, do 4 de xuño, polo que se regulan os procedementos de homologación de vehículos de motor e os seus remolques, máquinas autopropulsadas ou remolcadas, vehículos agrícolas, así como de sistemas, partes e pezas dos este vehículos.

Para os vehículos procedentes dun Terceiro Estado é a seguinte:

Artigo 5, punto 4 b) do Real Decreto 750/2010, do 4 de xuño, polo que se regulan os procedementos de homologación de vehículos de motor e os seus remolques, máquinas autopropulsadas ou remolcadas, vehículos agrícolas, así como de sistemas, partes e pezas dos este vehículos.

Pode un vehículo construído antes do 1 de abril de 2018 segundo as disposicións do ADR 2015 obter o certificado ADR con posterioridade á este data?

En aplicación do establecido no apartado 1.6.5.4 do ADR 2017, os vehículos construídos con anterioridade á data de entrada en vigor dos novos requisitos do ADR 2017, é dicir, antes do 1 de abril de 2018, que teñan unha homologación de tipo segundo o Regulamento CEPE/ONU Nº 105 (serie de emendas 05 ADR 2015), poderán obter un certificado ADR a partir da citada data.

  • Para certificar a data de fabricación destes vehículos, poderá empregarse o cartón ITV sempre que a data de emisión do cartón ITV do fabricante sexa anterior ao 1 de abril de 2018.
  • A emisión dun certificado coa data de fabricación do vehículo só será necesaria cando o cartón ITV fose emitida a partir do 1 de abril de 2018, debéndose incluír no certificado o número da inscrición no Rexistro de Fabricantes e Firmas Autorizadas, para que os OCA poidan facer a comprobación. No caso de que o certificado sexa asinado por alguén non inscrito no citado Rexistro, deberá proporcionarse unha listaxe cos asinantes autorizados ao Ministerio de Industria. Para efectuar comprobacións sobre os asinantes dos certificados, os OCA poderán dirixirse por correo-e ao MINECO a través de infovehículos@mincotur.es, ou ben efectuar unha consulta a través do  Rexistro de Consultas e Comunicacións SGCSI
  • Os certificados con data do de fabricaciónpoderán ser emitidos tanto en formato papel como en formato electrónico con firma dixital.
Cal é a lexislación aplicable ás placas de matrícula?

A lexislación de aplicación no referente ás placas de matrícula é a seguinte.

  • Real Decreto 2822/1998, do 23 de decembro, polo que se aproba o Regulamento Xeral de Vehículos.
  • Real Decreto 885/2020, do 6 de outubro, polo que se establecen os requisitos para a comercialización e posta en servizo de placas de matrícula para vehículos de motor e remolques, e polo que se modifica o Regulamento Xeral de Vehículos, aprobado polo Real Decreto 2822/1998, do 23 de decembro.
Que vehículos están obrigados a someterse a inspeccións técnicas periódicas?
Segundo o artigo 4.1 do Real Decreto 920/2017, do 23 de outubro, polo que se regula a inspección técnica de vehículos: “os vehículos matriculados ou que vaian ser matriculados en España, para poder circular polas vías públicas, deberán someterse a inspección técnica nunha estación ITV nos casos e coa periodicidade, requisitos e excepcións que se establecen neste real decreto”.
Considérase reforma a instalación de elementos de protección Covid-19 en vehículos?

Non se considera reforma a instalación de elementos temporais e facilmente desmontables para cumprir as medidas de protección adoptadas durante a crise sanitaria derivada pola Covid-19. En calquera caso, débese evitar a instalación de elementos que poidan diminuír as condicións de seguridade en circulación de vehículo, por exemplo, elementos que restrinxan ou dificulten a visión dos espellos, presenten riscos de astillamiento ou estean fabricado nun material ríxido que poida presentar perigo en caso de impacto.

A instalación de elementos que non sexan temporais e facilmente desmontables, terá consideración de reforma, segundo Real Decreto 866/2010.

En vehículos de categoría M2 e M3, este tipo de elementos deben cumprir cos requisitos técnicos de instalación segundo os AR que establece o código de reforma (CR) 8.30 da Sección I do Manual de Reformas de Vehículos:

  • Os elementos de protección instalados non poderán impedir ou dificultar a visión do condutor da porta de servizo, o espello retrovisor dereito e zona frontal do vehículo. Os cristais de clase “V” cuxo coeficiente de transmisión da luz é inferior ao 70% non estarán permitidos nin tampouco a colocación de cortinas ou outros elementos que impidan a visión do condutor. Os materiais plásticos, deberán ser transparentes. Non se permitirá o uso doutros materiais distintos do vidro ou material plástico.
  • Se o elemento de protección é vidro, estará homologado como compoñente segundo o Regulamento UN 43 como vidro de seguridade.
  • Cando o elemento de protección sexa de plástico, en vehículos de clase II e III, deberá estar homologado segundo Regulamento UN 118.
  • Se a porta do condutor está declarada como saída de emerxencia, calquera dispositivo instalado entre o posto de condución e o habitáculo de pasaxeiros non impedirá a función de saída de emerxencia.
  • No caso que o extintor estea situado dentro do compartimento de condutor, quedará sinalizado e será accesible por un viaxeiro, sen necesidade de intervención do condutor.

En vehículos de categoría M1, a instalación de biombos de separación entre asentos realizarase segundo o CR 8.21.

Poderanse matricular a partir do 30/09/2022 tractores que instalen motores de transición con potencia entre 56 kW e 130 kW que non cumpren coa fase V?

O R (UE) 2018/985, define “entrada inicial en servizo” deste xeito:

  • cando a matriculación de vehículos agrícolas ou forestais é obrigatoria, a primeira matriculación nun Estado membro;
  • cando a matriculación de vehículos agrícolas ou forestais é obrigatoria unicamente para a circulación por estrada ou non é obrigatoria nun Estado membro, a introdución no mercado

Por tanto, os tractores fabricados con anterioridade ao 31/12/2021 e introducidos no mercado antes de 30/09/2022, que instalen os motores de transición que non cumpren coa fase V, con potencia entre 56 kW e 130 kW(*), poderán ser matriculados sempre que cumpran co resto de requisitos establecidos na lexislación.

(*) Motores construídos antes do 01/01/2020.

É necesario homologar unha bicicleta ou outro ciclo para comercializalos legalmente?

Tal como especifícase no Real Decreto 339/2014, para pór unha bicicleta ou outro ciclo no mercado non é necesaria a súa homologación nin ningunha outra autorización administrativa previa xa que é o propio fabricante o que se responsabiliza do seu produto.

Que lexislación aplícase ás reformas de vehículos?

A Lexislación aplicable ás reformas dos vehículos é a seguinte:

Que países constitúen o Espazo Económico Europeo?

O Espazo Económico Europeo está constituído polos 27 países da Unión Europea, Islandia, Liechtenstein e Noruega.

En virtude de Acordos Internacionais, para a matriculación de vehículos procedentes de Andorra e Suíza que dispoñan dunha homologación de tipo Europea acompañados dun Certificado de Conformidade (CoC), aplicaranse as mesmas condicións que aos vehículos procedentes do Espazo Económico Europeo.

Que se entende por Terceiro Estado?
Por Terceiro Estado enténdese calquera país non pertencente ao Espazo Económico Europeo.
Que países constitúen o Espazo Económico Europeo?

O Espazo Económico Europeo está constituído polos 27 países da Unión Europea, Islandia, Liechtenstein e Noruega.

En virtude de Acordos Internacionais, para a matriculación de vehículos procedentes de Andorra e Suíza que dispoñan dunha homologación de tipo Europea acompañados dun Certificado de Conformidade (CoC), aplicaranse as mesmas condicións que aos vehículos procedentes do Espazo Económico Europeo.

A reforma dun vehículo, que se efectúe a partir do 1 de abril de 2018, debe cumprir as disposicións do ADR 2017?
As transformacións de vehículos para a súa adaptación ao ADR, segundo código de Reforma 8.56, realizadas con data posterior ao 1 de abril, deberán cumprir coas disposicións do ADR 2017, ou R CEPE/ONU 105 serie de emendas 06.
Que frecuencia de inspección periódica correspóndelle ao meu vehículo?
A frecuencia de inspección técnica periódica establécese, con carácter xeral, en función da categoría de homologación do vehículo, de conformidade co artigo 6 do Real Decreto 920/2017, do 23 de outubro, polo que se regula a inspección técnica de vehículos. Unicamente establécense excepcións para determinados vehículos como ambulancias, taxis, de escolas de condutores que efectúan transporte escolar e de menores ou no caso de vehículos históricos catalogados.
Poderanse matricular a partir do 30/09/2022 máquinas que instalen motores de transición con potencia entre 56 kW e 130 kW que non cumpren coa fase V?

De acordo con o R (UE) 2016/1628, defínese “introdución no mercado” como a primeira comercialización na Unión dun motor ou máquina móbil non de estrada; e “comercialización” como todo subministración, remunerado ou gratuíto, dun motor ou máquina móbil non de estrada para a súa distribución ou utilización no mercado da Unión no transcurso dunha actividade comercial.

De acordo con estas definicións, as máquinas fabricadas con anterioridade ao 31/12/2021 e introducidas no mercado antes de 30/09/2022, que instalen os motores de transición que non cumpren coa fase V, de potencia entre 56 kW e 130 kW(*), poderán ser matriculadas sempre que cumpran co resto de requisitos establecidos na lexislación.

(*) Motores construídos antes do 01/01/2020.

Cuál es el modelo y el contenido de la declaración de conformidad para la bicicleta?

El contenido de la declaración de conformidad es el que se establece en el Anexo I del Real Decreto 339/2014, de 9 de mayo, por el que se establecen los requisitos para la comercialización y puesta en servicio de las bicicletas y otros ciclos y de sus partes y piezas, y por el que se modifica el Reglamento General de Vehículos, aprobado por Real Decreto 2822/1998, de 23 de diciembre.

Respecto al formato de la misma no existe un modelo uniforme, quedando a elección del fabricante la forma de hacerlo.

Onde acudir para valorar a viabilidade dunha reforma?

Para resolver consultas técnicas sobre unha determinada reforma nun vehículo pódese contactar co fabricante ou representante legal do vehículo ou calquera dos Servizos Técnicos designados de reformas de vehículos.

Que países constitúen o Espazo Económico Europeo?

O Espazo Económico Europeo está constituído polos 27 países da Unión Europea, Islandia, Liechtenstein e Noruega.

En virtude de Acordos Internacionais, para a matriculación de vehículos procedentes de Andorra e Suíza que dispoñan dunha homologación de tipo Europea acompañados dun Certificado de Conformidade (CoC), aplicaranse as mesmas condicións que aos vehículos procedentes do Espazo Económico Europeo.

Que se entende por vehículo matriculado no Espazo Económico Europeo?

O vehículo que dispón dunha de matrícula definitiva outorgada polas autoridades competentes dun Estado membro do Espazo Económico Europeo.

Que requisitos técnicos serán aplicables a un vehículo non matriculado previamente no Espazo Económico Europeo?
Aplicaranse os requisitos técnicos esixibles na data de matriculación do vehículo en España.
Que requisitos técnicos serán aplicables a un vehículo previamente matriculado no Espazo Económico Europeo?
Aplicaranse os requisitos técnicos esixibles na data de matriculación do vehículo no Estado do Espazo Económico Europeo.
Qué requisitos técnicos serán aplicables a un vehículo no matriculado previamente en el Espacio Económico Europeo?
Se aplicarán los requisitos técnicos exigibles en la fecha de matriculación del vehículo en España.
Os vehículos, fabricados antes do 1 de abril de 2018 que, en orixe, xa cumprisen coas prescricións técnicas do ADR, por telos de orixe na súa homologación de tipo e non requiran transformación asociada,

.... poderán obter unha autorización ADR a partir da citada data?

Se, se o tiñan incluído na súa homologación de tipo. Este feito, deberá constar no cartón ITV do vehículo ou, en caso contrario, anotarse mediante dilixencia no cartón ITV, segundo indícase no código de reforma 11.0.

Teño un auto caravana, que frecuencia de inspección correspóndelle?

Os vehículos especiais AUTO CARAVANAS que fosen homologados como tales (contrasinal nacional española AUT, contrasinal de tipo europeo ou reforma de importancia transformación a AUTO CARAVANA), son de categoría M, e por tanto deben someterse a inspección coas frecuencias establecidas para a dita categoría, salvo no caso de que a súa clasificación por regulamento xeral de vehículos sexa MIXTO, xa que entón aplica a frecuencia de N segundo o artigo 6.3 do Real Decreto 920/2017, do 23 de outubro, polo que se regula a inspección técnica de vehículos. Naqueles vehículos nos que debido á súa antigüidade non conste a súa categoría de homologación, considerarase excepcionalmente que son auto caravanas se están clasificados como tales segundo o regulamento xeral de vehículos. Nestes casos, por tanto, serán considerados de categoría M.


Poderanse matricular a partir do 31/12/2021 tractores que instalen motores de transición con potencia menor de 56 kW ou non inferior a 130 kW que non cumpren coa fase V?

O R (UE) 2018/985, define “entrada inicial en servizo ” deste xeito:

  • cando a matriculación de vehículos agrícolas ou forestais é obrigatoria, a primeira matriculación nun Estado membro;
  • cando a matriculación de vehículos agrícolas ou forestais é obrigatoria unicamente para a circulación por estrada ou non é obrigatoria nun Estado membro, a introdución no mercado

Por tanto, os tractores fabricados con anterioridade ao 30/06/2021 e introducidos no mercado antes de 31/12/2021 que instalen os motores de transición que non cumpren coa fase V, con potencia menor de 56 kW ou non inferior a 130 kW(*), poderán ser matriculados sempre que cumpran co resto de requisitos establecidos na lexislación.

(*) Motores construídos antes do 01/01/2019.

Que norma técnicas deben de cumprir as bicicletas?
Desde o punto de vista técnico, as bicicletas deben cumprir os requisitos establecidos no Anexo IV do RD 339/2014. Do 9 de maio.
Que documentación é necesaria a presentar á estación de Inspección técnica de vehículos (ITV) para a obtención dun cartón ITV para un vehículo non matriculado previamente no Espazo Económico Europeo?

Ficha reducida particularizada para o vehículo a inspeccionar. No caso que o vehículo dispoña dunha homologación de tipo CE e do certificado de conformidade CE (CoC), este documento aceptarase como sustitutivo da ficha reducida.

Documentación segundo tipo de homologación do vehículo:

  • No caso de que dispoña dunha homologación de tipo española ou serie curta española, certificado emitido polo fabricante ou servizo técnico designado pola autoridade de homologación española, que acredite a correspondencia do vehículo cun número de homologación española.
  • No caso de homologación individual española, resolución da autoridade de homologación española.
  • No caso dunha homologación individual ou serie curta concedida por un Estado membro do Espazo Económico Europeo, autorización de equivalencia outorgada pola autoridade de homologación española.
Que países constitúen o Espazo Económico Europeo?

O Espazo Económico Europeo está constituído polos 27 países da Unión Europea, Islandia, Liechtenstein e Noruega.

En virtude de Acordos Internacionais, para a matriculación de vehículos procedentes de Andorra e Suíza que dispoñan dunha homologación de tipo Europea acompañados dun Certificado de Conformidade (CoC), aplicaranse as mesmas condicións que aos vehículos procedentes do Espazo Económico Europeo.

Que países constitúen o Espazo Económico Europeo?

O Espazo Económico Europeo está constituído polos 27 países da Unión Europea, Islandia, Liechtenstein e Noruega.

En virtude de Acordos Internacionais, para a matriculación de vehículos procedentes de Andorra e Suíza que dispoñan dunha homologación de tipo Europea acompañados dun Certificado de Conformidade (CoC), aplicaranse as mesmas condicións que aos vehículos procedentes do Espazo Económico Europeo.

Que documentación é necesario presentar á estación de Inspección técnica de vehículos (ITV) para a obtención dun cartón ITV para un vehículo procedente do Espazo Económico Europeo por cambio de residencia?

A documentación necesaria é a que establece o Artigo 5, punto 3 b) do Real Decreto 750/2010, do 4 de xuño, polo que se regulan os procedementos de homologación de vehículos de motor e os seus remolques, máquinas autopropulsadas ou remolcadas, vehículos agrícolas, así como de sistemas, partes e pezas dos este vehículos. No este artigo establécese que os vehículos de motor e os seus remolques destinados ao uso particular do seu titular e que estean matriculados nun Estado membro do Espazo Económico Europeo, a nome de persoas físicas que trasladen a súa residencia a España, poderán solicitar a matriculación en España a nome desa mesma persoa física.

O interesado deberá solicitar unha “inspección técnica unitaria” do vehículo nunha Estación de Inspección Técnica de Vehículos (ITV) presentando:

  1. Ficha reducida particularizada para o vehículo a inspeccionar. No caso que o vehículo dispoña dunha homologación de tipo CE e do certificado de conformidade CE (CoC), este documento aceptarase como sustitutivo da ficha reducida.
  2. Documentación orixinal do vehículo, no que conste como titular o mesmo que solicita a inspección técnica unitaria do vehículo.Estes vehículos, excepcionalmente, poderán carecer dun número de homologación.
Teño un furgón vivenda, que frecuencia correspóndelle?
Do mesmo xeito que no caso xeral, a frecuencia de inspección destes vehículos estará determinada pola categoría de homologación do mesmo, M ou N. a clasificación “ furgón vivenda” por tanto non determina unha frecuencia única, xa que depende da categoría de homologación que correspondese ao vehículo, de conformidade coas disposicións da Directiva 2007/46/CE do Parlamento Europeo e do Consello do 5 de setembro de 2007 pola que se crea un marco para a homologación dos vehículos de motor e dos remolques, sistemas, compoñentes e unidades técnicas independentes destinados aos este vehículos.
Naqueles vehículos nos que debido á súa antigüidade non conste a súa categoría de homologación, considerarase excepcionalmente que son de categoría N se están clasificados como furgón segundo o regulamento xeral de vehículos.
Se podrán matricular a partir del 31/12/2021 máquinas que instalen motores de transición con potencia menor de 56 kW o no inferior a 130 kW que no cumplen con la fase V?

De acuerdo con el R (UE) 2016/1628, se define “introducción en el mercado” como la primera comercialización en la Unión de un motor o máquina móvil no de carretera; y “comercialización” como todo suministro, remunerado o gratuito, de un motor o máquina móvil no de carretera para su distribución o utilización en el mercado de la Unión en el transcurso de una actividad comercial.

De acordo con estas definicións, as máquinas fabricadas con anterioridade ao 30/06/2021 e introducidas no mercado antes de 31/12/2021, que instalen os motores de transición que non cumpren coa fase V, con potencia menor de 56 kW e non inferior a 130 kW(*), poderán ser matriculadas sempre que cumpran co resto de requisitos establecidos na lexislación.

(*) Motores construídos antes do 01/01/2019

Debe tramitarse como reforma a instalación de placas solares?

A instalación de placas solares debe tramitarse segundo o CR 8.52 da Sección I do Manual de Reformas de Vehículos.

No entanto, posto que as versións anteriores do Manual de Reformas de Vehículos non establecían explicitamente que a instalación de placas solares fose reforma, considerouse adecuado establecer un período transitorio ata:

  • dous anos a partir da data de entrada en vigor da Revisión 7ª do Manual de Reformas de vehículos
  • a próxima inspección técnica regulamentaria que lle corresponda ao vehículo, o que suceda máis tarde,

para diligenciar no cartón ITV dos vehículos que xa instalasen ditas placas antes da entrada en vigor da revisión sétima do Manual de Reformas de Vehículos.

Poderase xustificar que a instalación é anterior á entrada en vigor da revisión sétima mediante certificado de taller, certificado do fabricante, factura ou declaración responsable do propietario do vehículo.

O anterior enténdese sen prexuízo de que, ata a data, pola Comunidade Autónoma correspondente e en liña coa interpretación do Ministerio, adoptáronse medidas para a tipificación como reforma destas modificacións.

Que normas técnicas deben cumprir os ciclos de máis de dúas rodas?
Desde o punto de vista técnico, os ciclos de máis de dúas rodas deben cumprir os requisitos establecidos na Norma UNE121001 de xaneiro de 2014.
Que documentación é necesaria a presentar á estación de Inspección técnica de vehículos (ITV) para a obtención dun cartón ITV para un vehículo previamente matriculado no Espazo Económico Europeo?
  • Ficha reducida particularizada para o vehículo a inspeccionar. No caso que o vehículo dispoña dunha homologación de tipo CE e do certificado de conformidade CE (CoC), este documento aceptarase como sustitutivo da ficha reducida.
  • Documentación segundo tipo de homologación do vehículo.
    • No caso de que dispoña dunha homologación de tipo española ou serie curta española, certificado emitido polo fabricante ou servizo técnico designado pola autoridade de homologación española, que acredite a correspondencia do vehículo cun número de homologación española.
    • No caso de homologación individual española, resolución da autoridade de homologación española.
    • No caso dunha homologación individual ou serie curta concedida por un Estado membro do Espazo Económico Europeo, autorización de equivalencia outorgada pola autoridade de homologación española.
  • Original del permiso de circulación o documento equivalente del país de procedencia.
  • Orixinal do cartón de inspección técnica do vehículo ou documento equivalente do país de procedencia. Se o órgano administrativo competente do país de procedencia do vehículo retirase tanto o orixinal do permiso de circulación como o cartón de inspección técnica ao tramitar a baixa do vehículo, ambos os documentos poderán ser substituídos por fotocopias debidamente cotejadas polo este órgano administrativo ou, no seu caso, polo Ministerio de Asuntos Exteriores ou organismo equivalente do país de procedencia ou da súa representación diplomática en España.
Quen pode emitir a ficha técnica reducida dun vehículo?

A ficha técnica reducida dun vehículo pode ser emitida polo fabricante ou un servizo técnico designado. Tamén poderá ser estendida por técnico competente; neste caso, a ficha reducida realizarase baseándose na revisión física do vehículo.

Que se entende por vehículo matriculado nun Terceiro Estado?

El vehículo que dispone de una de matrícula definitiva otorgada por las autoridades competentes de un país que no forma parte de Espacio Económico Europeo.

Que se entende por vehículo non matriculado nun Terceiro Estado?

O vehículo que non dispón dunha de matrícula definitiva outorgada polas autoridades competentes dun país que non forma parte de Espazo Económico Europeo.

Que documentación é necesario presentar á estación de Inspección técnica de vehículos (ITV) para a obtención dun cartón ITV para un vehículo procedente dun terceiro Estado por cambio de residencia?

A documentación necesaria é a que establece o Artigo 5, punto 4 b) do Real Decreto 750/2010, do 4 de xuño, polo que se regulan os procedementos de homologación de vehículos de motor e os seus remolques, máquinas autopropulsadas ou remolcadas, vehículos agrícolas, así como de sistemas, partes e pezas dos este vehículos. No este artigo establécese que os vehículos de motor e os seus remolques destinados ao uso particular do seu titular e que estean matriculados en terceiros países, a nome de persoas físicas que trasladen a súa residencia a España, poderán solicitar a matriculación en España a nome desa mesma persoa física.

O interesado deberá solicitar unha “inspección técnica unitaria” do vehículo nunha Estación de Inspección Técnica de Vehículos (ITV) presentando:

  1. Ficha reducida particularizada para o vehículo a inspeccionar.
  2. Documentación orixinal do vehículo, no que conste como titular o mesmo que solicita a inspección técnica unitaria do vehículo.Estes vehículos, excepcionalmente, poderán carecer dun número de homologación.
Onde teño que pasar a inspección técnica periódica?
Segundo o artigo 17 do  Real Decreto 920/2017, do 23 de outubro, polo que se regula a inspección técnica de vehículos existe liberdade para a elección da estación ITV do territorio nacional onde se desexe realizar a inspección técnica de vehículos, calquera que sexa o tipo de inspección.
Que tipo de antenas considéranse reforma?

As antenas de recepción de ondas vía satélite, coñecidas coloquialmente como antenas parabólicas, independentemente de que teñan forma de parábola ou non, considéranse reforma.

Unicamente non se considerasen reforma as antenas de recepción de ondas vía terrestre (antenas de televisión).

Quen pode emitir a ficha técnica reducida dun vehículo?

A ficha técnica reducida dun vehículo pode ser emitida polo fabricante ou un servizo técnico designado. Tamén poderá ser estendida por técnico competente; neste caso, a ficha reducida realizarase baseándose na revisión física do vehículo.

Que documentación é necesaria a presentar á estación de Inspección técnica de vehículos (ITV) para a obtención dun cartón ITV para un vehículo previamente matriculado nun Terceiro Estado?

A documentación necesaria é a que establece o Artigo 5, punto 4 b) do Real Decreto 750/2010, do 4 de xuño, polo que se regulan os procedementos de homologación de vehículos de motor e os seus remolques, máquinas autopropulsadas ou remolcadas, vehículos agrícolas, así como de sistemas, partes e pezas dos este vehículos.

O interesado deberá solicitar unha “inspección técnica unitaria” do vehículo nunha Estación de Inspección Técnica de Vehículos (ITV) presentando:

  • Ficha reducida particularizada para o vehículo a inspeccionar. No caso que o vehículo dispoña dunha homologación de tipo CE e do certificado de conformidade CE (CoC), este documento aceptarase como sustitutivo da ficha reducida.
  • Documentación segundo tipo de homologación do vehículo.
    • No caso de que dispoña dunha homologación de tipo española, certificado emitido polo fabricante ou servizo técnico designado pola autoridade de homologación española, que acredite a correspondencia do vehículo cun número de homologación española.
    • No caso de serie curta española, certificado de homologación de tipo.
    • No caso de homologación individual española, resolución da autoridade de homologación española.
    • No caso dunha homologación individual ou serie curta concedida por un Estado membro do Espazo Económico Europeo, autorización de equivalencia outorgada pola autoridade de homologación española.
  • Orixinal do permiso de circulación ou documento equivalente do país de procedencia.
  • Orixinal do cartón de inspección técnica do vehículo ou documento equivalente do país de procedencia.

Se o órgano administrativo competente do país de procedencia do vehículo retirase tanto o orixinal do permiso de circulación como o cartón de inspección técnica ao tramitar a baixa do  vehículo, ambos os documentos poderán ser substituídos por fotocopias debidamente cotejadas polo este órgano administrativo ou, no seu caso, polo Ministerio de Asuntos Exteriores ou organismo equivalente do país de procedencia ou da súa representación diplomática en España.

Que documentación é necesaria a presentar á estación de Inspección técnica de vehículos (ITV) para a obtención dun cartón ITV para un vehículo non matriculado previamente nun Terceiro Estado?

A documentación necesaria é a que establece o Artigo 5, punto 4 a) do Real Decreto 750/2010, do 4 de xuño, polo que se regulan os procedementos de homologación de vehículos de motor e os seus remolques, máquinas autopropulsadas ou remolcadas, vehículos agrícolas, así como de sistemas, partes e pezas dos este vehículos.

O interesado deberá solicitar unha “inspección técnica unitaria” do vehículo nunha Estación de Inspección Técnica de Vehículos (ITV) presentando:

  • Ficha reducida particularizada para o vehículo a inspeccionar. No caso que o vehículo dispoña dunha homologación de tipo CE e do certificado de conformidade CE (CoC), este documento aceptarase como sustitutivo da ficha reducida.
  • Documentación segundo tipo de homologación do vehículo.
    • No caso de que dispoña dunha homologación de tipo española, certificado emitido polo fabricante ou servizo técnico designado pola autoridade de homologación española, que acredite a correspondencia do vehículo cun número de homologación española.
    • No caso de serie curta española, certificado de homologación de tipo.
    • No caso de homologación individual española, resolución da autoridade de homologación española.
    • No caso dunha homologación individual ou serie curta concedida por un Estado membro do Espazo Económico Europeo, autorización de equivalencia outorgada pola autoridade de homologación española.
O meu vehículo ten deficiencias detectadas na inspección técnica periódica, unha vez emendadas, teño que volver á mesma estación de ITV na que pase a inspección?
Al igual que en el caso de la primera inspección, las sucesivas a las que deba someterse el vehículo para comprobar la subsanación de las deficiencias encontradas puede efectuarse en cualquier estación de ITV del territorio nacional, tal como establece en el artículo 11 del  Real Decreto 920/2017, de 23 de octubre, por el que se regula la inspección técnica de vehículos.
Elementos que quedan fóra do CR 8.52 do Manual de Reformas de Vehículos e non se consideran reforma:

Sección I:

  • Bucinas (“trompetillas”) instaladas por encima do 2m.
  • Viseras instaladas por encima do 2m.
  • Mover de caravanas.
  • Caixas de ferramentas no lateral do vehículo.
  • Estabilizadores (apoios estabilizadores de nivel) en vehículos vivenda ou similar (servizo médico, RTV, laboratorio, biblioteca, tenda, exposición ou oficina).
  • Calquera protección específica dalgún equipo concreto nos baixos do vehículo.
  • Embellecedores de manetas

Sección II:

En vehículos de forzas e corpos de seguridade do estado, equipados con sinal V-1, o soporte e aparello emisor de sinais acústicos especiais e o soporte e aparello de comunicacións.

Cal é o procedemento a seguir en caso de non dispor de documentos de homologación?
En caso de non dispor de documentos de homologación deberá obterse unha homologación individual española baseada nos actos regulamentarios esixibles no momento da matriculación en España.
Cal é o procedemento a seguir en caso de non dispor de documentos de homologación?
En caso de non dispor de documentos de homologación deberá obterse unha homologación individual española baseada nos actos regulamentarios esixibles no momento da matriculación en España.
Teño que esperar ao día exacto no que debo someter ao meu vehículo a unha nova inspección para efectuala?
Non, os vehículos sometidos a inspección ata 30 días antes do día no que se cumpre o prazo para sometelo de novo a inspección conservan a data orixinal para computar o novo prazo.

¿Se pueden montar en un mismo eje dos neumáticos recauchutados fabricados sobre dos carcasas de distinto fabricante?

Sí, siempre que se cumplan las condiciones de mismo tipo indicadas en el Manual de Procedimiento de Inspección de Estaciones ITV. A tal efecto, debe entenderse como marca o denominación comercial, la marca/denominación comercial del neumático recauchutado.