Seguridade Industrial: regulamentación aplicable a produtos e instalacións industriais

Este texto non ten valor xurídico.

Se non atopou a información que buscaba, pode expor unha consulta a través da Sede electrónica do Ministerio de Industria e Turismo (non é necesario certificado dixital).

Quen pode solicitar un certificado de conformidade de tipo con contrasinal español?
Un fabricante con instalacións produtivas en España (art.13 Real Decreto 97/2014).
Que requisitos son necesarios para pór en servizo un vehículo Isotermo/Refrigerante/Frigorífico/Calorífico?

Todo vehículo especial* debe levar a bordo un certificado de conformidade expedido no país asinante do Acordo sobre transportes internacionais de mercadorías perecedoiras e sobre vehículos especiais utilizados neses transportes (ATP) no que este vehículo fose matriculado ou alternativamente ter fixada unha placa de certificación de conformidade segundo o modelo que figura no apéndice 3 do ATP.(art. 7 Real Decreto 237/2000). 

(*) vehículo especial: Isoterno/Refrigerante/Frigorífico/Calorífico. 

ATP 

Que significa a marcado CE?
Márcaa CE colocada nun produto ou nos documentos que o acompañan, indica que o produto cumpre cos requisitos esenciais de seguridade das Directivas Europeas ou das normas técnicas EN (Normas europeas) que afectan á comercialización dese produto. Un produto coa marcado CE pode comercializarse en todo o territorio da Unión Europea.
Se un regulamento fai referencia a unha norma UNE que foi anulada por unha nova edición, Cal das dúas normas é necesario aplicar?
Débese utilizar a norma que figura no Regulamento ou nas modificacións ou actualizacións de norma que se atopen publicadas no Boletín Oficial do Estado nese momento. Non obstante o anterior, algúns regulamentos sinalan que, aínda que non exista resolución expresa, entenderase que tamén cumpren as esixencias regulamentarias a edición da norma posterior á que figura na listaxe de normas do regulamento, sempre que a mesma non modifique criterios básicos  e limítese a actualizar ensaios ou incremente a seguridade intrínseca do material correspondente.
Como podo solicitar a certificación de conformidade de tipo?

Debe dirixirse a un organismo de control legalmente establecido. A certificación de conformidade de tipo en España emítena os organismos de control acreditados pola Entidade Nacional de Acreditación (ENAC) para mercadorías perigosas.

Pode consultar os acreditados nese campo en www.enac.es.

O órgano de control requiriralle a documentación técnica da unidade e a selección dos establecementos para efectuar o control de conformidade da produción. Este organismo efectuará próbalas/ensaios necesarios para verificar a conformidade do deseño/prototipo, xerando as actas correspondentes ás mesmas.

É necesario aclarar que cando sexan necesarios ensaios en laboratorios, estes deben estar acreditados.

Cómo puedo obtener el certificado de conformidad de un vehículo especial* que va a ser matriculado en España?

Todo vehículo especial debe estar fabricado de conformidade cun tipo certificado segundo as especificacións técnicas establecidas no Real Decreto 237/2000.

O certificado de conformidade da unidade a matricular emítese ante o resultado satisfactorio da inspección inicial establecida no art. 5.3 do citado Real Decreto

Este control realízase polos organismos de control acreditados por ENAC neste campo regulamentario. Pode consultalos en www.enac.es.

Se a inspección é favorable, procederase á instalación da placa do fabricante e á emisión da ficha de características do vehículo, tal como establécese no art. 6 do Real Decreto 237/2000.

Por último o vehículo debe someterse a unha inspección nunha estación ITV para a expedición do seu cartón ITV (se esta non foi emitida polo fabricante). A esta inspección deberá presentarse o vehículo coa súa ficha de características e a placa de fabricante instalada.

(*) vehículo especial: Isotermo/Refrigerante/Frigorífico/Calorífico. 

É obrigatorio o uso de normas harmonizadas?
En xeral, o uso das normas EN (norma europea) non é obrigatorio. É posible optar por outras solucións técnicas para cumprir os requisitos esenciais establecidos na Directiva pertinente. No caso dos produtos da construción o uso das normas harmonizadas é obrigatorio.
Se teño dúbidas ao realizar unha instalación, a quen debo preguntar?
A aplicación concreta ou a práctica de execución dun Regulamento de Seguridade Industrial é competencia das Comunidades Autónomas, e por tanto as consultas  concretas sobre a aplicación dun Regulamento de Seguridade Industrial a unha instalación en particular deben exporse ante as autoridades competentes en materia de Industria da Comunidade Autónoma onde estea radicada a citada instalación.
Que tramites debe realizar o organismo de control para emitir o certificado?

Unha vez efectuadas todas próbalas/ensaios prescritos, e auditado o fabricante, co obxectivo de coñecer se está en disposición de fabricar unidades segundo o tipo a aprobar, debe solicitar un contrasinal que identifique o tipo aprobado, a través do órgano competente da Comunidade Autónoma onde estea radicado o fabricante, na forma en que dispoña tal comunidade autónoma (art.13 Real Decreto 97/2014).

No caso de que o fabricante da unidade non dispoña de identificador asignado no Rexistro de contrasinais, requirirase ao organismo de control para que achegue a documentación acreditativa da auditoría realizada ao fabricante.

Que trámites son necesarios para obter unha certificado conformidade de tipo español (homologación)?

Para que un fabricante obteña un certificado de conformidade de tipo español, deberá dirixirse a organismo de control acreditado neste campo regulamentario.

O organismo de control, en primeiro lugar e previa constatación de que o vehículo se axusta aos requirimentos técnicos esixibles, certificará as características do prototipo.

A seguir o vehículo de referencia será sometido aos ensaios prescritos na regulamentación vixente nunha estación oficial. Caso de ser favorables os ensaios, o organismo de control emitirá un certificado de conformidade de tipo.(art.2 Real Decreto 237/2000).

Previamente  á extensión do correspondente certificado de conformidade de tipo, o organismo de control procederá á obtención do contrasinal correspondente, tal e como o establece o art. 3.1 do Real Decreto 237/2000, solicitando a asignación de contrasinal na forma que o órgano competente da Comunidade Autónoma onde estea radicado o fabricante dispoña.

Todos os produtos que se comercializan, requiren da marcado CE?
Non. Unicamente aqueles produtos que entran dentro do obxecto e alcance de Directivas ou Regulamentos Europeos (de novo enfoque). Pode consultar as directivas que afectan a produtos no portal da Comisión europea.
Pode solicitar un organismo de control un contrasinal de aprobación de tipo para un fabricante que non dispón de instalacións produtivas en España?
Non, o contrasinal debe solicitarse na comunidade autónoma onde está radicado o fabricante (art.13 Real Decreto 97/2014) , e na forma en que o órgano competente da comunidade autónoma dispoña,  polo que non é posible solicitala se non existe un emprazamento en España.

Que trámites debo realizar para matricular en España un vehículo Isotermo/Refrigerante/Frigorífico/Calorífico, que foi fabricado noutro país parte asinante do ATP?

Debe dirixirse ao órgano competente en materia de industria da Comunidade Autónoma do domicilio do solicitante (art.9 Real Decreto 237/2000).

Este órgano debe emitir o certificado de conformidade previsto no punto 3 do Anejo 1, Apéndice 1 do Acordo ATP.

Para iso, deberá achegar os seguintes documentos:

  • En todos os casos, a acta de ensaio da propia unidade ou, no caso de unidades producidas en serie, da unidade de referencia;
  • En todos os casos, o certificado ATP expedido pola autoridade competente do país de fabricación ou, para as unidades en servizo, pola autoridade competente do país de matriculación. Este certificado considerarase válido provisionalmente, en caso necesario, durante seis meses como máximo;
  • No caso de unidades producidas en serie, a ficha de especificacións técnicas con base na que se estableceu a certificación, emitida polo construtor da unidade ou o seu representante debidamente acreditado (estas especificacións deberán conter os mesmos conceptos que as páxinas descritivas relativas á unidade que aparece na acta de ensaio e deberá estar redactada en, polo menos, unha do tres linguas oficiais do ATP).
Se un produto require da marcado CE, aplícalle só unha Directiva?
Un produto pode estar suxeito a máis dunha Directiva que determinan os requisitos específicos que o produto debe cumprir para poder realizar a marcado CE. No caso de que sexan de aplicación máis dunha Directiva, o produto debe cumprir os requisitos de cada unha das Directivas que lle afectan. Pode consultar as directivas que afectan a produtos no portal da Comisión europea.
Poden certificar a conformidade dunha unidade cun tipo aprobado por outro país contratante de ADR?
No existe ninguna restricción a tal efecto, siempre y cuando la actuación del citado organismo y la documentación que se genere se ajuste a lo establecido en el real Decreto 97/2014. En el caso de las cisternas, deberá vigilarse el proceso de fabricación de cada una de ellas, y si el fabricante es extranjero, deberá contar con un plan de control de cada cisterna en fabricación, o que se fabrique a partir del prototipo, que prevea, al menos, cuatro visitas técnicas a las instalaciones del fabricante (art.10 Real Decreto 97/2014).

Onde podo realizar un ensaio de prototipo para a homologación de tipo?

Para a obtención dun certificado de conformidade de tipo español, o prototipo debe ser ensaiado nunha estación oficial de ensaio (túnel de frito). (art. 2.4 Real Decreto 237/2000)

Na actualidade hai dous túneles de frío que poden emitir certificados de conformidade de tipo con validez internacional (ATP). Son o túnel de frío de Xetafe  e o túnel de frío de Linares. Os vehículos fabricados de acordo a prototipos ensaiados nestes túneles poderán obter os seus correspondentes certificados ATP.

Así mesmo existe un túnel de frío do IDIADA.

Como saber se un produto ten que levar a marcado CE?
En cada unha das Directivas ou Regulamentos Europeos se específica o grupo de produtos aos que se dirixen e que ven afectados. Xeralmente, nos primeiros artigos das Directivas e Regulamentos defínense os produtos que ven afectados por estes requisitos. Pode consultar as directivas que afectan a produtos no portal da Comisión europea.

Puede efectuar un organismo de control legalmente establecido en España inspecciones iniciales, intermedias o periódicas a cisternas /contenedores con contraseñas de tipo extranjeras?
No existe ninguna restricción a tal efecto, siempre y cuando la actuación del citado organismo y la documentación que se genere se ajuste a lo establecido en el Real Decreto 97/2014 (BOE 27/02/2014).
Que trámites debo realizar para cambiar a clasificación dun vehículo Isotermo/Refrigerante/Frigorífico/Calorífico?

O cambio de clasificación dun vehículo isotermo debe seguir o procedemento do artigo 4 do Real Decreto 237/2000.

Así as modificacións que alteren as dimensións exteriores do recinto isotermo ou substitúan algún dos dispositivos térmicos por outro diferente, deberán ser obxecto de informe favorable dun organismo de control de conformidade co modelo establecido no apéndice 8 do anejo 1 do Real Decreto 237/2000, previo á súa execución, e só poderán ser levadas a cabo en talleres construtores de recintos isotermos para estes vehículos ou talleres de reparación, cuxos medios materiais e tecnoloxía fosen sometidos a unha auditoría previa por un organismo de control e considerados adecuados.

Unha vez efectuada a modificación que dá lugar ao cambio de clasificación, deberá efectuarse unha inspección excepcional do vehículo, segundo o establecido no artigo 5.5 do Real Decreto 237/2000, por parte do organismo de control que informou a modificación, xerando o informe cuxo modelo se establece no apéndice 9 do anejo 1 do Real Decreto 237/2000.

Por último, o organismo de control emitirá, se procede, unha nova ficha de características e placa, de acordo con o establecido no artigo 6.3 do Real Decreto 237/2000.

Como podo saber se unha norma é válida para unha determinada Directiva ou Regulamento?

A Comisión Europea publica no Diario Oficial da Unión Europea a listaxe de normas harmonizadas para unha determinada Directiva. Estas listaxes pódense consultar na páxina web da Comisión Europea (sección “Legislation and standards”).

Tamén nos anexos ZA das normas UNE (normas españolas) especifícase a aplicabilidade da norma fronte aos requisitos das Directivas para as cales se outorga presunción de conformidade.

Un organismo de control español pode realizar unha inspección e renovar o certificado ADR dun vehículo cisterna matriculado no estranxeiro?
Segundo o apartado 9.1.3 do Acordo europeo sobre transporte internacional de mercadorías perigosas por estrada (ADR) vixente, o certificado ADR debe emitilo a autoridade competente do país de matriculación, e no apartado 9.1.2 especifícase que as inspeccións periódicas do vehículo deben efectuarse no país de matriculación do mesmo.
As Directivas fan mención á “Documentación Técnica”. En que consiste esta documentación?
O fabricante ou o seu representante autorizado na Unión Europea deben xerar e manter a documentación técnica do produto ou o Dossier Técnico, requirido pola Directiva. Este dossier inclúe documentos que detallan o deseño e o desenvolvemento do produto, ensaios e probas realizadas, proceso de fabricación e controis, etc. Esta documentación pode manterse en formato papel ou electrónico e o seu contido especifícase en cada Directiva.
Que criterio debe seguirse na verificación da eficacia dos vehículos frigoríficos non autónomos da clase A tarados de fábrica a 3ºC, no canto da 0ºC?

Neste caso, e a nivel nacional exclusivamente, admítese como resultado satisfactorio da inspección cando se alcanza a citada temperatura de 3ºC.

Que é a Declaración de Conformidade e por que é necesaria?
Antes de proceder á marcado CE dun produto, o fabricante debe realizar a “Declaración de Conformidade”. Esta Declaración é un documento no que o fabricante, indica que o produto cumpre con todos os requisitos esenciais da Directiva que é de aplicación ao produto. O contido da Declaración de conformidade, especifícase en cada directiva.
Poden emitirse o certificados ATP con firma electrónica?

A firma electrónica pódese utilizar na emisión do certificados ATP, sempre que se cumpran as esixencias da Lei 59/2003 do 19 de Decembro de firma electrónica, para a súa equivalencia coa firma manuscrita. En concreto, debe Efectuarse mediante firma electrónica recoñecida.

Para máis información sobre a firma electrónica pode consultar a sección dedicada na web do MINETUR

Poden emitirse os certificados ADR con firma electrónica?

A firma electrónica pódese utilizar na emisión dos certificados ADR, sempre que se cumpran as esixencias da Lei 59/2003 do 19 de Decembro de firma electrónica, para a súa equivalencia coa firma manuscrita. En concreto, debe Efectuarse mediante firma electrónica recoñecida.

Para máis información sobre a firma electrónica pode consultar a sección dedicada na web do MINETUR.

Que debe conter a Declaración de Conformidade?

Cada Directiva establece o contido da Declaración de Conformidade. En xeral, todas inclúen a seguinte información:

  • Nome e dirección do fabricante.
  • Información sobre o produto, como nome comercial, marca, modelo, referencia, número de serie, etc.
  • O número do Organismo Notificado que interveu na Avaliación da Conformidade, se é o caso.
  • Data e sinatura da declaración.

Non existe un formato concreto para a Declaración de Conformidade, aínda que algunhas Directivas inclúen un modelo tipo nos seus anexos.

Onde podo realizar un ensaio de prototipo para a homologación de tipo?

Para a obtención dun certificado de conformidade de tipo español, o prototipo debe ser ensaiado nunha estación oficial de ensaio (túnel de frito) (art. 2.4 Real Decreto 237/2000 ).

Na actualidade hai seis túneles de frío que poden emitir certificados de conformidade de tipo con validez internacional (ATP). Estes son: o Túnel da Frío - Fundación para o Fomento da Innovación Industrial, Fundación Centro Tecnolóxico Metalmecánica e do Transporte, Hnos. Ortiz Jareño (Instituto do Transporte de Castela a Mancha), Instituto de Investigación Aplicada do Automóbil (IDIADA), S.C.I. Servizos de Control e Inspección, e Supervisión e Control

Os vehículos fabricados de acordo a prototipos ensaiados nestes túneles poderán obter os seus correspondentes certificados ATP.

Que trámites debo realizar para matricular en España un vehículo-cisterna, trasladado doutro país parte contratante do ADR, con aprobación de tipo estranxeira?

Debe dirixirse ao órgano competente en materia de industria da Comunidade Autónoma (art.19 Real Decreto 97/2014).

Este órgano debe emitir o certificado de aprobación previsto no punto 9.1.3 do Acordo ADR.

Para iso, o propietario ou importador deberá achegar a documentación citada no art.19 Real Decreto 97/2014.

Nos casos en que o vehículo trasladado xa se matriculou en España a emisión do correspondente certificado ADR realizaraa o organismo de control.

Que é un representante autorizado?
Un representante autorizado é calquera persoa física ou xurídica establecida na Unión Europea que estableceu un acordo por escrito co fabricante para actuar no seu nome en aspectos específicos relacionados coa marcado CE. O representante autorizado pode actuar tamén como importador ou distribuidor.
Con respecto a los vehículos frigoríficos nuevos, que parten de un prototipo IR o IN, para la obtención del certificado ATP (o en su caso TMP), debe realizar el organismo de control la prueba de eficacia frigorífica?

En el caso que el equipo de frío que vaya montado sea nuevo, el organismo de control no tendrá que realizar la prueba de eficacia frigorífica. Solamente tendrá que realizar el cálculo correspondiente de las pérdidas.

Sin embargo, si el equipo montado no es nuevo, el organismo de control sí tendrá que proceder a realizar la prueba de eficacia frigorífica.

Queremos comercializar un producto con nuestro nombre comercial o marca y ya viene con el marcado CE, qué responsabilidad estamos asumiendo?
Si un representante autorizado, un distribuidor o importador quieren comercializar un producto con su propia marca, y dicho producto ya ostenta el marcado CE, asume la responsabilidad de dicho marcado, por lo tanto debe tener suficiente información sobre el diseño del producto, los controles de producción, etc. para asumir tal responsabilidad.
Puede un fabricante de unidades destinadas al transporte de mercancías perecederas utilizar en su proceso de fabricación partes o elementos aportados por otros fabricantes?

En el marco del Acuerdo ATP, el fabricante de una unidad para el transporte de mercancías perecederas debe ser titular de una certificación de aprobación tipo, llevando a cabo en sus instalaciones la producción de las unidades correspondientes, dispuestas para su utilización por parte del cliente final.

El punto 3 del artículo 5 del Real Decreto 237/2000, de 18 de febrero, por el que se establecen las especificaciones técnicas que deben cumplir los vehículos especiales para el transporte terrestre de productos alimentarios a temperatura regulada y los procedimientos para el control de conformidad con las especificaciones, establece lo siguiente: “El control de conformidad antes de la puesta en servicio, o inspección inicial de los vehículos especiales, a que se hace referencia en el ATP, tiene por objeto comprobar que el vehículo ha sido fabricado por el titular de certificación de la conformidad de tipo, la verificación de los materiales utilizados, incluida la densidad del aislante, el control de la técnica de aislamiento utilizada, ausencia de rugosidad en las paredes y su continuidad, y la adaptación de la construcción en todos sus aspectos al tipo representado por el vehículo de referencia. Este control se realizará en las instalaciones del fabricante de la caja o cisterna isoterma, o de su representante legal o mandatario, si el fabricante es extranjero, durante su fabricación, y después, una vez montada la caja o cisterna sobre el vehículo portador, para comprobar la correspondencia final con el vehículo aprobado de tipo, emitiéndose un acta según el modelo establecido en el apéndice 3 del presente Real Decreto”.

Por tanto, o fabricante dunha unidade para o transporte de mercadorías perecedoiras si poderá utilizar no seu proceso de fabricación partes ou elementos achegados por outros fabricantes. En todo caso, e con vistas a cumprir cos requirimentos do punto 3 do artigo 5 do RD 237/2000, anteriormente transcrito, é necesario que se cumpran as seguintes condicións:

  • Asignarase o número de fabricante, no Rexistro Centralizado de contrasinais de tipo de vehículos especiais do Ministerio de Industria, Comercio e Turismo, ao titular da certificación de tipo, tal e como dispoña a Comunidade Autónoma radique a razón social, de acordo con o artigo 3.1 do citado RD 237/2000.
  • O prototipo levado ao ensaio nun túnel do frío deberá ser fabricado de forma idéntica ao modo no que se fabricarán as unidades que posteriormente sexan fabricadas de acordo a este prototipo. E, da mesma forma, o prototipo deberá ser supervisado en todas as fases da súa fabricación por un organismo de control, tendo unha completa rastrexabilidade de todo o proceso.
  • Cada unidade fabricada deberá ser seguida por un organismo de control, en todas as súas fases, tendo implementados os procedementos necesarios para ter unha completa rastrexabilidade do proceso total.
Que produtos poden levar a marcado CE?
Unicamente poden levar om arcado CE aqueles produtos que se comercializan e están suxeitos a Directivas ou Regulamentos Europeos que expresamente obriguen a este marcado. O fabricante é o responsable de comercializar produtos que cumpran con todos os requisitos legais que sexan de aplicación a estes produtos.

Quen é o responsable de colocar a marcado CE?
Con carácter xeral, o fabricante ou o importador é o que ten a responsabilidade de identificar a lexislación aplicable aos seus produtos. Os axentes económicos (fabricante, importador, distribuidor e representante autorizado) deben velar polo cumprimento destes requisitos que afectan á comercialización dos seus produtos.
Que prazo de validez debe darse ao certificado de conformidade dun vehículo fabricado en España que vai ser matriculado/rexistrado noutro país?

Non existe ningunha disposición respecto diso da emisión do certificado, aínda que se do recoñecemento da súa validez, que se restrinxe a 6 meses, de conformidade co anejo1, apéndice 1 apartado 3 do acordo Autorizado para o Transporte de Mercadorías Perecedoiras (ATP). 

Por iso, non é necesario que o certificado de conformidade coas esixencias do ATP incorpore este recoñecemento, que queda asignado á autoridade do país asinante do ATP no que a unidade vaia a matricularse/rexistrarse. 

Marcado CE de Produtos da Construción.

Acceda a toda a información sobre o Regulamento de Produtos da Construción (guías, documentos de preguntas frecuentes, listas de normas harmonizadas, etc.) nesta ligazón .

En especial, recoméndase ler o documento “Produtos de construción: Marcado CE Como se comproba?”, que contén a información básica sobre o Regulamento (UE) 305/2011, acerca de como se debe verificar a documentación relativa á marcado CE dos produtos de construción”.

Que casos hai de furgonetas de “fabricación equiparable”, para efectos do establecido na Orde ITC/2590/2010?

Existen 11 casos de furgonetas de fabricación equiparable. Enumerámolos a seguir (indicando marcas e modelos que son equiparables en cada caso):

  • Caso 1: Son de fabricación equiparable: Peugeot BOXER - Citroen JUMPER - Fiat DUCATO
  • Caso 2: Son de fabricación equiparable: Peugeot ESPERT - Citroen JUMPY - Fiat SCUDO
  • Caso 3: Son de fabricación equiparable:Peugeot PARTNER - Citroen BERLINGO
  • Caso 4: Son fabricación equiparable: Peugeot BIPPER - Citroen NEMO - Fiat FIORINO
  • Caso 5: Son fabricación equiparable: Renault MASTER -Nissan INTERSTAR - Opel MOVANO
  • Caso 6: Son fabricación equiparable: Renault TRAFIC - Nissan PRIMASTAR - Opel VIVARO
  • Caso 7: Son fabricación equiparable: Renault KANGOO - Nissan KUBISTAR
  • Caso 8: Son fabricación equiparable: Mercedes SPRINTER - Wolkswagen CRAFTER
  • Caso 9: Son fabricación equiparable: Renault KANGOO - Mercedes CITAN
  • Caso 10: Son fabricación equiparable: Renault TRAFIC - Nissan NV300 - Opel VIVARO - Fiat TALENTO
  • Caso 11: Son fabricación equiparable: Renault MASTER - Renault Vehículos Industriais MASTER - Nissan NV400 - Opel MOVANO
Se puede sustituir el gas refrigerante de un equipo de frío de un vehículo frigorífico por otro distinto al que figura en las actas de ensayo del dicho equipo frigorífico?

Desde la entrada en vigor de la versión 2020 del ATP, el 6 de julio de 2020, las disposiciones de aplicación son las incluidas en el epígrafe 6.2.3 del Anejo 1, Apéndice 2 del Acuerdo ATP

 

Información sobre marcados CE fraudulentos e o falso selo “China Export”

En relación a este asunto indicar que non existe un selo oficial con significado “China Export” nos produtos procedentes de China nin constancia da imposición deste marcado nos produtos que se exportan desde ese país. Por tanto, alegar que unha marcado CE incorrecto corresponde á marca “Chinesa Export” non ten ningún fundamento.

No mercado europeo, para os produtos que estean obrigados a levar marcado CE pola lexislación europea, este marcado é obrigatorio, así como os requisitos e procedementos de avaliación requiridos, previa á posta do citado marcado CE. É importante destacar que, estas regras e condicións prohiben expresamente a colocación de marcados, signos ou inscricións que poidan inducir a confusión en canto ao significado ou a forma da marcado CE.

Por tanto, debe quedar claro que unha marcado CE que non cumpre coas regras e condicións legalmente establecidas non pode nin debe interpretarse por defecto como unha marca cun significado determinado, como o de “China Export” do que non se ten ningunha información oficial, senón como unha infracción da lexislación da Unión aplicable neses produtos.