Este texto non ten valor xurídico.
Se non atopou a información que buscaba, pode expor unha consulta a través da Sede electrónica do Ministerio de Industria e Turismo (non é necesario certificado dixital).
Todo vehículo especial* debe levar a bordo un certificado de conformidade expedido no país asinante do Acordo sobre transportes internacionais de mercadorías perecedoiras e sobre vehículos especiais utilizados neses transportes (ATP) no que este vehículo fose matriculado ou alternativamente ter fixada unha placa de certificación de conformidade segundo o modelo que figura no apéndice 3 do ATP.(art. 7 Real Decreto 237/2000).
(*) vehículo especial: Isoterno/Refrigerante/Frigorífico/Calorífico.
Debe dirixirse a un organismo de control legalmente establecido. A certificación de conformidade de tipo en España emítena os organismos de control acreditados pola Entidade Nacional de Acreditación (ENAC) para mercadorías perigosas.
Pode consultar os acreditados nese campo en www.enac.es.
O órgano de control requiriralle a documentación técnica da unidade e a selección dos establecementos para efectuar o control de conformidade da produción. Este organismo efectuará próbalas/ensaios necesarios para verificar a conformidade do deseño/prototipo, xerando as actas correspondentes ás mesmas.
É necesario aclarar que cando sexan necesarios ensaios en laboratorios, estes deben estar acreditados.
Todo vehículo especial debe estar fabricado de conformidade cun tipo certificado segundo as especificacións técnicas establecidas no Real Decreto 237/2000.
O certificado de conformidade da unidade a matricular emítese ante o resultado satisfactorio da inspección inicial establecida no art. 5.3 do citado Real Decreto
Este control realízase polos organismos de control acreditados por ENAC neste campo regulamentario. Pode consultalos en www.enac.es.
Se a inspección é favorable, procederase á instalación da placa do fabricante e á emisión da ficha de características do vehículo, tal como establécese no art. 6 do Real Decreto 237/2000.
Por último o vehículo debe someterse a unha inspección nunha estación ITV para a expedición do seu cartón ITV (se esta non foi emitida polo fabricante). A esta inspección deberá presentarse o vehículo coa súa ficha de características e a placa de fabricante instalada.
(*) vehículo especial: Isotermo/Refrigerante/Frigorífico/Calorífico.
Unha vez efectuadas todas próbalas/ensaios prescritos, e auditado o fabricante, co obxectivo de coñecer se está en disposición de fabricar unidades segundo o tipo a aprobar, debe solicitar un contrasinal que identifique o tipo aprobado, a través do órgano competente da Comunidade Autónoma onde estea radicado o fabricante, na forma en que dispoña tal comunidade autónoma (art.13 Real Decreto 97/2014).
No caso de que o fabricante da unidade non dispoña de identificador asignado no Rexistro de contrasinais, requirirase ao organismo de control para que achegue a documentación acreditativa da auditoría realizada ao fabricante.
Para que un fabricante obteña un certificado de conformidade de tipo español, deberá dirixirse a organismo de control acreditado neste campo regulamentario.
O organismo de control, en primeiro lugar e previa constatación de que o vehículo se axusta aos requirimentos técnicos esixibles, certificará as características do prototipo.
A seguir o vehículo de referencia será sometido aos ensaios prescritos na regulamentación vixente nunha estación oficial. Caso de ser favorables os ensaios, o organismo de control emitirá un certificado de conformidade de tipo.(art.2 Real Decreto 237/2000).
Previamente á extensión do correspondente certificado de conformidade de tipo, o organismo de control procederá á obtención do contrasinal correspondente, tal e como o establece o art. 3.1 do Real Decreto 237/2000, solicitando a asignación de contrasinal na forma que o órgano competente da Comunidade Autónoma onde estea radicado o fabricante dispoña.
Debe dirixirse ao órgano competente en materia de industria da Comunidade Autónoma do domicilio do solicitante (art.9 Real Decreto 237/2000).
Este órgano debe emitir o certificado de conformidade previsto no punto 3 do Anejo 1, Apéndice 1 do Acordo ATP.
Para iso, deberá achegar os seguintes documentos:
Para a obtención dun certificado de conformidade de tipo español, o prototipo debe ser ensaiado nunha estación oficial de ensaio (túnel de frito). (art. 2.4 Real Decreto 237/2000)
Na actualidade hai dous túneles de frío que poden emitir certificados de conformidade de tipo con validez internacional (ATP). Son o túnel de frío de Xetafe e o túnel de frío de Linares. Os vehículos fabricados de acordo a prototipos ensaiados nestes túneles poderán obter os seus correspondentes certificados ATP.
Así mesmo existe un túnel de frío do IDIADA.
O cambio de clasificación dun vehículo isotermo debe seguir o procedemento do artigo 4 do Real Decreto 237/2000.
Así as modificacións que alteren as dimensións exteriores do recinto isotermo ou substitúan algún dos dispositivos térmicos por outro diferente, deberán ser obxecto de informe favorable dun organismo de control de conformidade co modelo establecido no apéndice 8 do anejo 1 do Real Decreto 237/2000, previo á súa execución, e só poderán ser levadas a cabo en talleres construtores de recintos isotermos para estes vehículos ou talleres de reparación, cuxos medios materiais e tecnoloxía fosen sometidos a unha auditoría previa por un organismo de control e considerados adecuados.
Unha vez efectuada a modificación que dá lugar ao cambio de clasificación, deberá efectuarse unha inspección excepcional do vehículo, segundo o establecido no artigo 5.5 do Real Decreto 237/2000, por parte do organismo de control que informou a modificación, xerando o informe cuxo modelo se establece no apéndice 9 do anejo 1 do Real Decreto 237/2000.
Por último, o organismo de control emitirá, se procede, unha nova ficha de características e placa, de acordo con o establecido no artigo 6.3 do Real Decreto 237/2000.
A Comisión Europea publica no Diario Oficial da Unión Europea a listaxe de normas harmonizadas para unha determinada Directiva. Estas listaxes pódense consultar na páxina web da Comisión Europea (sección “Legislation and standards”).
Tamén nos anexos ZA das normas UNE (normas españolas) especifícase a aplicabilidade da norma fronte aos requisitos das Directivas para as cales se outorga presunción de conformidade.
Neste caso, e a nivel nacional exclusivamente, admítese como resultado satisfactorio da inspección cando se alcanza a citada temperatura de 3ºC.
A firma electrónica pódese utilizar na emisión do certificados ATP, sempre que se cumpran as esixencias da Lei 59/2003 do 19 de Decembro de firma electrónica, para a súa equivalencia coa firma manuscrita. En concreto, debe Efectuarse mediante firma electrónica recoñecida.
Para máis información sobre a firma electrónica pode consultar a sección dedicada na web do MINETUR
A firma electrónica pódese utilizar na emisión dos certificados ADR, sempre que se cumpran as esixencias da Lei 59/2003 do 19 de Decembro de firma electrónica, para a súa equivalencia coa firma manuscrita. En concreto, debe Efectuarse mediante firma electrónica recoñecida.
Para máis información sobre a firma electrónica pode consultar a sección dedicada na web do MINETUR.
Cada Directiva establece o contido da Declaración de Conformidade. En xeral, todas inclúen a seguinte información:
Non existe un formato concreto para a Declaración de Conformidade, aínda que algunhas Directivas inclúen un modelo tipo nos seus anexos.
Para a obtención dun certificado de conformidade de tipo español, o prototipo debe ser ensaiado nunha estación oficial de ensaio (túnel de frito) (art. 2.4 Real Decreto 237/2000 ).
Na actualidade hai seis túneles de frío que poden emitir certificados de conformidade de tipo con validez internacional (ATP). Estes son: o Túnel da Frío - Fundación para o Fomento da Innovación Industrial, Fundación Centro Tecnolóxico Metalmecánica e do Transporte, Hnos. Ortiz Jareño (Instituto do Transporte de Castela a Mancha), Instituto de Investigación Aplicada do Automóbil (IDIADA), S.C.I. Servizos de Control e Inspección, e Supervisión e Control
Os vehículos fabricados de acordo a prototipos ensaiados nestes túneles poderán obter os seus correspondentes certificados ATP.
Debe dirixirse ao órgano competente en materia de industria da Comunidade Autónoma (art.19 Real Decreto 97/2014).
Este órgano debe emitir o certificado de aprobación previsto no punto 9.1.3 do Acordo ADR.
Para iso, o propietario ou importador deberá achegar a documentación citada no art.19 Real Decreto 97/2014.
Nos casos en que o vehículo trasladado xa se matriculou en España a emisión do correspondente certificado ADR realizaraa o organismo de control.
En el caso que el equipo de frío que vaya montado sea nuevo, el organismo de control no tendrá que realizar la prueba de eficacia frigorífica. Solamente tendrá que realizar el cálculo correspondiente de las pérdidas.
Sin embargo, si el equipo montado no es nuevo, el organismo de control sí tendrá que proceder a realizar la prueba de eficacia frigorífica.
En el marco del Acuerdo ATP, el fabricante de una unidad para el transporte de mercancías perecederas debe ser titular de una certificación de aprobación tipo, llevando a cabo en sus instalaciones la producción de las unidades correspondientes, dispuestas para su utilización por parte del cliente final.
El punto 3 del artículo 5 del Real Decreto 237/2000, de 18 de febrero, por el que se establecen las especificaciones técnicas que deben cumplir los vehículos especiales para el transporte terrestre de productos alimentarios a temperatura regulada y los procedimientos para el control de conformidad con las especificaciones, establece lo siguiente: “El control de conformidad antes de la puesta en servicio, o inspección inicial de los vehículos especiales, a que se hace referencia en el ATP, tiene por objeto comprobar que el vehículo ha sido fabricado por el titular de certificación de la conformidad de tipo, la verificación de los materiales utilizados, incluida la densidad del aislante, el control de la técnica de aislamiento utilizada, ausencia de rugosidad en las paredes y su continuidad, y la adaptación de la construcción en todos sus aspectos al tipo representado por el vehículo de referencia. Este control se realizará en las instalaciones del fabricante de la caja o cisterna isoterma, o de su representante legal o mandatario, si el fabricante es extranjero, durante su fabricación, y después, una vez montada la caja o cisterna sobre el vehículo portador, para comprobar la correspondencia final con el vehículo aprobado de tipo, emitiéndose un acta según el modelo establecido en el apéndice 3 del presente Real Decreto”.
Por tanto, o fabricante dunha unidade para o transporte de mercadorías perecedoiras si poderá utilizar no seu proceso de fabricación partes ou elementos achegados por outros fabricantes. En todo caso, e con vistas a cumprir cos requirimentos do punto 3 do artigo 5 do RD 237/2000, anteriormente transcrito, é necesario que se cumpran as seguintes condicións:
Non existe ningunha disposición respecto diso da emisión do certificado, aínda que se do recoñecemento da súa validez, que se restrinxe a 6 meses, de conformidade co anejo1, apéndice 1 apartado 3 do acordo Autorizado para o Transporte de Mercadorías Perecedoiras (ATP).
Por iso, non é necesario que o certificado de conformidade coas esixencias do ATP incorpore este recoñecemento, que queda asignado á autoridade do país asinante do ATP no que a unidade vaia a matricularse/rexistrarse.
Acceda a toda a información sobre o Regulamento de Produtos da Construción (guías, documentos de preguntas frecuentes, listas de normas harmonizadas, etc.) nesta ligazón .
En especial, recoméndase ler o documento “Produtos de construción: Marcado CE Como se comproba?”, que contén a información básica sobre o Regulamento (UE) 305/2011, acerca de como se debe verificar a documentación relativa á marcado CE dos produtos de construción”.
Existen 11 casos de furgonetas de fabricación equiparable. Enumerámolos a seguir (indicando marcas e modelos que son equiparables en cada caso):
Desde la entrada en vigor de la versión 2020 del ATP, el 6 de julio de 2020, las disposiciones de aplicación son las incluidas en el epígrafe 6.2.3 del Anejo 1, Apéndice 2 del Acuerdo ATP
En relación a este asunto indicar que non existe un selo oficial con significado “China Export” nos produtos procedentes de China nin constancia da imposición deste marcado nos produtos que se exportan desde ese país. Por tanto, alegar que unha marcado CE incorrecto corresponde á marca “Chinesa Export” non ten ningún fundamento.
No mercado europeo, para os produtos que estean obrigados a levar marcado CE pola lexislación europea, este marcado é obrigatorio, así como os requisitos e procedementos de avaliación requiridos, previa á posta do citado marcado CE. É importante destacar que, estas regras e condicións prohiben expresamente a colocación de marcados, signos ou inscricións que poidan inducir a confusión en canto ao significado ou a forma da marcado CE.
Por tanto, debe quedar claro que unha marcado CE que non cumpre coas regras e condicións legalmente establecidas non pode nin debe interpretarse por defecto como unha marca cun significado determinado, como o de “China Export” do que non se ten ningunha información oficial, senón como unha infracción da lexislación da Unión aplicable neses produtos.
Grazas polos teus comentarios.