Detalle Participación Pública

Consulta
Aberta
Alcance da norma:
Anteproxecto de Lei
Carácter da consulta:
Normativas
Tipo de participación:
Audiencia e información pública

Resumen

O Ministerio de Industria e Turismo pon en marcha o proceso de AUDIENCIA E INFORMACIÓN PÚBLICA sobre unha nova Lei de Industria e Autonomía Estratéxica, co obxecto de solicitar a opinión das persoas e das organizacións máis representativas potencialmente afectadas pola futura norma, de conformidade co previsto no artigo 133.1 da Lei 39/2015, do 1 de outubro, do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas, en relación co artigo 26.2 da Lei 50/1997, do 27 de novembro, do Goberno.

A nova Lei de Industria é un compromiso de España dentro do Compoñente 12 do Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia, identificado como fito #176, correspondente á medida C12.R1 “Estratexia Española de Impulso Industrial 2030”.

A industria manufacturera (excluído o sector enerxético) representa 11,6% do PIB da economía española, unha porcentaxe inferior aos países da nosa contorna. Iso supón que existe un percorrido importante de crecemento do sector industrial, non só polo impacto directo e indirecto sobre a economía, senón tamén para dar resposta aos retos do contexto actual e resolver as vulnerabilidades que se manifestaron nos últimos anos: crise derivada da Covid-19, guerra de Ucraína, Lei de Redución da Inflación por Estados Unidos (IRA).

En 2023, tras aprobación da IRA (o maior paquete de apoio para a transición enerxética deste país), a Comisión Europea reacciona propondo o Plan Industrial do Pacto Verde, co obxectivo de mellorar a competitividade da industria europea con cero emisións netas e impulsar unha rápida transición cara á neutralidade climática.

Os alicerces do Plan Industrial do Pacto Verde son: no ámbito regulatorio, a Lei sobre a industria con cero emisións netas (Net Zero Industry Act, NZIA polas súas siglas en inglés) e a Lei de Materias Primas Críticas (Critical Raw Materials Act, CRMA polas súas siglas en inglés); no ámbito do financiamento, o obxectivo é acelerar o investimento destinado á produción de tecnoloxías limpas en Europa; e no ámbito das cualificacións, impulsar a reciclaxe e perfeccionamento profesional en industrias estratéxicas.

Isto fai necesario abordar a reforma integral da actual Lei de Industria, que data de 1992.

Para incorporar estas novas realidades, e a transformación da economía española cara a un modelo máis verde e sustentable, de expón unha revisión do marco de ordenamento da actividade industrial que existiu ata o momento, a Lei 21/1992, do 16 de xullo, de Industria, e facelo a través dunha nova disposición con rango de lei, dado que a profundidade dos cambios que se han de incorporar, que afectan profundamente á estrutura do texto anterior, facían imposible introducilos neste último cun mínimo rigor na técnica normativa.

Este proxecto normativo xa tivo un trámite de participación pública anterior desde o 13 de decembro de 2022 ata o 05 de xaneiro de 2023. O motivo polo que se realiza un novo trámite é debido aos cambios que se produciron desde entón na política industrial europea, e a necesidade de aliñar o presente proxecto normativo a estes cambios.

Prazo de remisión

Prazo para enviar argumentos a partir do día martes, 2 de xullo de 2024 ata o día xoves, 11 de xullo de 2024

Presentación de alegacións

As alegacións pódense enviar ao enderezo de correo electrónico: leydeindustria@mincotur.es indicando no asunto: "Audiencia Lei de Industria_identificacion do remitente"

Estas achegas deberán realizarse enchendo o documento adxunto “Cadro estruturado para realizar achegas ao anteproxecto de Lei” (e enviándoo en formato editable no formato xls. que se achega) incluíndo os seguintes campos: número de artigo ou artigos que pretenden modificarse; texto orixinal actual dos este artigos; suxestións de redacción (nova redacción proposta dos este artigos); xustificación dese cambio de redacción.

Só serán consideradas as observacións nas que o remitente estea identificado.

Con carácter xeral as respostas consideraranse non confidenciais e, en consecuencia, de libre difusión. Se se desexa que algunhas partes da información sexan consideradas confidenciais, estas sinalaranse e delimitarán no propio texto, e deberase motivar a necesidade da súa confidencialidade.

Anexos