Detalle Participación Pública

Consulta
Pechada
Alcance da norma:
Real Decreto de Consello de Ministros
Carácter da consulta:
Normativas
Tipo de participación:
Audiencia e información pública

Resumo

O presente proxecto de real decreto ten por obxecto desenvolver certos aspectos necesarios para a implantación do Regulamento (UE) 2024/3110 do Parlamento Europeo e do Consello, do 27 de novembro de 2024, polo que se establecen regras harmonizadas para a comercialización de produtos de construción e derrógase o Regulamento (UE) n.° 305/2011 (en diante, Regulamento Europeo de Produtos da Construción, ou ben, RPC).

Este Reglamento europeo viene a sustituir al actual Reglamento (UE) n° 305/2011 del Parlamento Europeo y del Consejo, de 9 de marzo de 2011, por el que se establecen condiciones armonizadas para la comercialización de productos de construcción y se deroga la Directiva 89/106/CEE del Consejo. Tanto el nuevo RPC de 2024 como el Reglamento europeo anterior de 2011 al que sustituye regulan el marcado CE de determinados productos de construcción.

Cabe lembrar que os regulamentos europeos non requiren de transposición á normativa nacional, ao ser estes directamente aplicables nos estados membros desde a súa data de entrada en vigor. Desta forma, o presente real decreto non busca traspor o Regulamento europeo de forma íntegra, senón que se aproba co obxectivo de desenvolver diversos aspectos específicos que requiren de desenvolvemento nacional. En concreto, este real decreto desenvolve aspectos do RPC tales como o uso dos produtos de construción nos códigos de construción, regulamentos de instalacións e calquera outra regulamentación nacional que regule aspectos relacionados coas obras de construción ou instalacións. Adicionalmente, tamén se desenvolven outros aspectos como o réxime sancionador, segundo o considerado na Lei 21/1992, do 16 de xullo, de Industria.

Simultaneamente, neste proxecto de real decreto tamén se actualiza diversa regulación nacional relacionada cos produtos da construción:

Derróganse e substitúen diversos reais decretos que regulan produtos concretos, os cales establecían anteriormente regras para a súa homologación. Cabe destacar que co paso dos anos e o progresivo desenvolvemento da normativa europea, o número de produtos aínda non cubertos por esta diminuíu considerablemente, quedando actualmente un número reducido de produtos neste grupo. Ademais, coa entrada en vigor do Real Decreto 2200/1995, do 28 de decembro, as anteriores homologacións de produtos foron substituídas por certificacións de conformidade cos requisitos regulamentarios. Deste xeito, para este grupo de produtos, o presente real decreto vén actualizar e reunificar os seus requisitos nunha mesma disposición normativa, derrogando os diferentes reais decretos anteriores e reescribindo os requisitos nun único texto.

Tamén se derroga e substitúe o Real Decreto 842/2013, do 31 de outubro, polo que se aproba a clasificación dos produtos de construción e dos elementos construtivos en función das súas propiedades de reacción e de resistencia fronte ao lume. Este real decreto regulaba a clasificación destes produtos en función das súas propiedades de reacción e de resistencia fronte ao lume, derrogando ao anterior Real Decreto 312/2005, do 18 de marzo.

Xunto cos cambios anteriores, outra disposición que debe modificarse para actualizar parte do seu contido técnico é o Real Decreto 605/2006, do 19 de maio, polo que se aproban os procedementos para a aplicación da norma UNE-EN 197-2:2000 aos cementos non suxeitos á marcado CE e aos centros de distribución de calquera tipo de cemento. Os cambios realizados consisten en actualizar as referencias ás normas UNE e os procedementos que se desenvolven, en coordinación cos cambios introducidos no presente real decreto para estes produtos.

Ademais, o presente real decreto tamén introduce modificacións ou desenvolvementos doutras disposicións que se explican a seguir:

Introdúcese unha disposición relativa á implantación do marcado europeo dos materiais que entren en contacto coa auga de consumo humano, recollidos no artigo 44 do Real Decreto 3/2023, do 10 de xaneiro, polo que se establecen os criterios técnico-sanitarios da calidade da auga de consumo, o seu control e subministración. Este real decreto é trasposición da Directiva (UE) 2020/2184 do Parlamento Europeo e do Consello, do 16 de decembro de 2020, relativa á calidade das augas destinadas ao consumo humano. Conforme ao indicado alí, desenvolveuse un marcado europeo por medio de varios actos da Comisión Europea. Este marcado aplicará aos produtos en contacto con auga potable (principalmente produtos de construción) que forman parte das instalacións de captación, tratamento, almacenamento ou distribución de augas de consumo humano (incluíndo tuberías de subministración, válvulas, bombas, medidores, grifería, etc.). No relativo a estes, o presente real decreto introduce as consideracións necesarias para poder implantar este marcado no noso país, complementando ao xa disposto no Real Decreto 3/2023, do 10 de xaneiro.

Finalmente, introdúcense modificacións no Real Decreto 1644/2008, do 10 de outubro, polo que se establecen as normas para a comercialización e posta en servizo das máquinas. Estas modificacións ao Real Decreto 1644/2008, do 10 de outubro, son necesarias para adaptar a dita disposición ao novo Regulamento (UE) 2023/1230 do Parlamento Europeo e do Consello, do 14 de xuño de 2023, relativo ás máquinas.

Estrutura do Real Decreto

O real decreto consta dun preámbulo, dez artigos, unha disposición adicional, tres disposicións transitorias, unha disposición derrogatoria e oito disposicións finais e dous anexos.

Prazo de remisión

Prazo para enviar argumentos a partir do día xoves, 19 de decembro de 2024 ata o día venres, 24 de xaneiro de 2025

Presentación de alegacións

As alegacións pódense enviar ao enderezo de correo electrónico: participacion_csegind@mintur.es indicando no asunto: "Audiencia RD construcción 2025"

Las alegaciones deben presentarse utilizando el modelo de documento adjunto (en formato editable que permita leerlas y gestionarlas), ordenando y separando claramente los diferentes comentarios que se realicen, e identificando el apartado y el texto del Real Decreto al que se refiere cada uno.

Sólo serán consideradas las respuestas en las que el remitente esté identificado, haciendo constar en ellas:

  • Nombre y apellidos/denominación o razón social del participante
  • Organización o asociación (si corresponde)
  • Contacto (correo electrónico).

Con carácter general, las contribuciones recibidas se considerarán susceptibles de difusión pública.

Anexos