- Consulta
- Pechada
- Alcance da norma:
- Real Decreto de Consello de Ministros
- Carácter da consulta:
- Normativas
- Tipo de participación:
- Audiencia e información pública
Resumo
Este real decreto ten como obxectivo garantir a correcta aplicación en España de dous regulamentos comunitarios esenciais para garantir a autonomía estratéxica do sector industrial e mineiro na Unión Europea:
- O Regulamento (UE) 2024/1252 do Parlamento Europeo e do Consello, do 11 de abril de 2024, polo que se establece un marco para garantir unha subministración segura e sustentable de materias primas fundamentais e polo que se modifican os Regulamentos (UE) n.° 168/2013, (UE) 2018/858, (UE) 2018/1724 e (UE) 2019/1020 (coñecido como «Lei de materias primas fundamentais» ou «CRMA», polas súas siglas en inglés)
- O Regulamento (UE) 2024/1735 do Parlamento Europeo e do Consello, do 13 de xuño de 2024, polo que se establece un marco de medidas para reforzar o ecosistema europeo de fabricación de tecnoloxías de cero emisións netas e modifícase o Regulamento (UE) 2018/1724 (coñecido como «Lei de industrias de cero emisións netas» ou «NZIA», polas súas siglas en inglés).
A pesar da aplicabilidade directa dos regulamentos en todo o territorio da Unión Europea, a aprobación desta norma é necesaria para dar cumprimento ás obrigas que ambos os regulamentos impoñen ao Estado español. Ademais, garante o correcto encaixe no marco constitucional español, en particular, no que se refire ao réxime de distribución de competencias entre a Administración Xeral do Estado e as comunidades autónomas.
Debe destacarse que os dous regulamentos comunitarios citados, aínda coas súas diferenzas, seguen unha estrutura similar e conteñen disposicións paralelas, cada un no seu ámbito de aplicación. As materias primas fundamentais son esenciais para as cadeas de valor de moitas industrias de cero emisións netas, polo que se producirán sinerxias entre ambos os regulamentos, que esta norma trata de potenciar.
O capítulo I regula a aplicación do CRMA. A sección 1ª inclúe a definición dos puntos de contacto únicos, os medios de información aos interesados e os efectos da declaración dun proxecto como “proxecto estratéxico de materias primas fundamentais” respecto da normativa nacional. A sección 2ª establece o procedemento para a elaboración e aprobación do Programa Nacional de Exploración Mineira e dos Programas Nacionais de Circularidad e as regras para a subministración da información necesaria para o cumprimento das obrigas de seguimento do CRMA entre administracións. Por último, a sección 3ª crea e regula a comisión de coordinación interadministrativa para o impulso de proxectos de materias primas fundamentais.
O capítulo II regula a aplicación do NZIA. A sección 1ª define os puntos de contacto únicos e cuestións relativas á concesión de autorizacións e permisos para os proxectos de tecnoloxías de cero emisións netas. A sección 2ª desenvolve os procedementos necesarios para o recoñecemento de proxectos estratéxicos de cero emisións netas e cuestións relativas aos vales de aceleración. O Ministerio de Industria e Turismo será competente para recoñecer o carácter estratéxico dos proxectos de fabricación de tecnoloxías de cero emisións netas, en colaboración coa comunidade autónoma na que se vaia a situar o proxecto. Así mesmo, trasládanse ao ordenamento xurídico nacional os efectos que o artigo 15 do «NZIA» recoñece aos proxectos estratéxicos. Tamén se regula o procedemento administrativo (xeral ou simplificado) para a declaración de proxectos de cero emisións netas. A sección 3ª define as obrigas de información dos distintos departamentos ministeriais da Administración Xeral do Estado e os seus organismos públicos vinculados ou dependentes, así como das comunidades autónomas, para garantir o cumprimento das obrigas de información e seguimento do NZIA. Por último, a sección 4ª crea e regula a comisión de coordinación para o impulso de proxectos de tecnoloxías de cero emisións netas.
Por último, nas disposicións finais modifícase puntualmente o Real Decreto 975/2009, do 12 de xuño, para introducir o estudo de avaliación económica preliminar sobre a posible valorización de materias primas fundamentais nos plans de xestión de residuos mineiros e habilítase ás Secretarías de Estado de Enerxía e Industria para ditar as instrucións necesarias para a elaboración dos informes de seguimento dos regulamentos CRMA e NZIA.
Prazo de remisión
Prazo para enviar argumentos a partir do día xoves, 10 de abril de 2025 ata o día martes, 22 de abril de 2025
Presentación de alegacións
As alegacións poden ser enviadas en: Enviar alegacións
Lémbrase que a tramitación deste real decreto está a realizarse mediante a tramitación administrativa urxente prevista no artigo 27.1.b) da Lei 50/1997, do 27 de novembro, do Goberno, en virtude do Acordo de Consello de Ministros do 18 de febreiro de 2025, e, por tanto, o período do trámite de información pública é de sete días.
Con carácter xeral as respostas consideraranse non confidenciais e, en consecuencia, de libre difusión. Se se desexa que algunhas partes da información sexan consideradas confidenciais, estas sinalaranse e delimitarán no propio texto, e deberase motivar a necesidade da súa confidencialidade.