- Consulta
- Aberta
- Alcance da norma:
- Orde Ministerial
- Carácter da consulta:
- Normativas
- Tipo de participación:
- Consulta pública previa
Antecedentes da norma
O actual Mecanismo de compensación por custos de emisións indirectas, establecido mediante o Real Decreto 309/2022, do 3 de maio, polo que se establece o mecanismo de compensación de custos indirectos para os sectores e subsectores industriais aos que se considera expostos a un risco significativo de fuga de carbono durante o período 2021-2030, conclúe o seu período de aplicación no ano 2030 (para compensar os custos nos que se incorreu durante o ano 2030).
O Real Decreto 309/2022, do 3 de maio, foi aprobado como consecuencia da aprobación da Comunicación da Comisión Europea (2020/C 317/04) «Directrices relativas a determinadas medidas de axuda estatal no contexto do réxime de comercio de dereitos de emisión de gases de efecto invernadoiro despois de 2021 (en diante, as Directrices), e da Comunicación da Comisión Europea (2021/C528/01) que complementa as Directrices relativas a determinadas medidas de axuda estatal no contexto do réxime de comercio de dereitos de emisión de gases de efecto invernadoiro despois de 2021.
Recentemente, a Comisión Europea ha iniciado o proceso de revisión das Directrices, contemplado no apartado 67 das mesmas, para a actualización de determinados parámetros técnicos segundo os datos dispoñibles máis recentes. No entanto, esta revisión tamén ten en consideración tanto as modificacións na normativa europea do Réxime de Comercio de Dereitos de Emisión (RCDE), como a aplicación do Regulamento (UE) 2023/956 do Parlamento Europeo e do Consello, do 10 de maio de 2023, polo que se establece un Mecanismo de Axuste en Fronteira por Carbono.
Adicionalmente, en consonancia co contemplado no Plan de Acción para a Industria Química Europea adoptado o 8 de xullo de 2025, dado que as hipóteses de prezos formuladas no momento da adopción das Directrices vixentes xa non reflicten as condicións actuais do mercado por afectar tamén a outros sectores, este proceso de revisión abarca a inclusión de novos sectores no mecanismo.
Para poder aplicar a actualización das Directrices faise necesaria a aprobación dunha Orde Ministerial de modificación dos Anexos do Real Decreto 309/2022, do 3 de maio, que recolla os novos valores dos parámetros que conforman o mecanismo, os distintos condicionantes que lles afectan e a inclusión dos novos sectores.
Problemas que se pretenden resolver co novo estándar
A principal motivación da elaboración desta norma é trasladar ao ordenamento xurídico español as actualizacións incluídas nas directrices que se establecen a nivel europeo para poder dar continuidade a esta compensación, sobre a base dos datos máis recentes, para os sectores actualmente incluídos no mecanismo e para os novos sectores, que se ven influenciados polo vixente sistema europeo de dereitos de emisión fronte aos seus competidores de terceiros países (fóra do seu ámbito de aplicación), de forma tal que se reduza o risco de fuga de carbono, é dicir, que se evite a deslocalización destas instalacións a terceiros países que teñen estándares inferiores en canto a emisións de CO2 e, por tanto, evítese o aumento das emisións a nivel global.
Necesidade e oportunidade para a aprobación
As necesidades que pretende cubrir esta norma, de acordo con o citado anteriormente, son as de actualizar o marco normativo relativo ao mecanismo de compensación de emisións indirectas, por medio da aprobación dunha Orde Ministerial que permita a modificación dos Anexos do Real Decreto 309/2022, do 3 de maio. Nos citados Anexos recóllense tanto a lista dos sectores elegibles como o valor dos parámetros técnicos que foron obxecto de revisión.
Obxectivos da norma
O obxecto da norma é a actualización do mecanismo que permite compensar os custos dos dereitos de emisión, consecuencia da aplicación da Directiva de comercio de dereitos de emisión (ETS), repercutidos no prezo da electricidade que debe pagar o consumidor industrial mentres que os seus competidores de terceiros países non se enfrontan aos mesmos custos.
Posibles solucións alternativas, reguladoras e non reguladoras
Non hai alternativa non regulatoria. Débese aprobar unha Orde Ministerial que permita a actualización dos parámetros principais do mecanismo sobre a base dos datos máis recentes e as condicionalidades que os afectan, así como a inclusión dos novos sectores e subsectores elegibles como consecuencia de subida dos prezos do CO2 observada desde a aprobación das Directrices e o consecuente aumento do risco de fuga de carbono para estes sectores.
Prazo de remisión
Prazo para enviar argumentos a partir do día xoves, 30 de outubro de 2025 ata o día xoves, 13 de novembro de 2025
Presentación de alegacións
As alegacións pódense enviar ao enderezo de correo electrónico: unidadco2@mintur.es indicando no asunto: "Orde Ministerial de modificacion dos Anexos do Real Decreto 309/2022 compensacion de emisións indirectas" p>
Só serán consideradas as respostas nas que o remitente estea identificado.
Con carácter xeral, as contribucións recibidas consideraranse susceptibles de difusión pública. As partes da información remitida que, a xuízo do interesado deban ser tratadas con carácter confidencial e en consecuencia non proceda a súa libre difusión, deberán ser especificamente sinaladas no propio texto da contribución, non considerándose para estes efectos as mensaxes xenéricas de confidencialidade da información.