-
Quins requisits tècnics seran aplicables a un vehicle prèviament matriculat a l'Espai Econòmic Europeu?
-
S'aplicaran els requisits tècnics exigibles en la data de matriculació del vehicle en l'Estat de l'Espai Econòmic Europeu.
-
Quin és la Legislació aplicable a les bicicletes?
-
La legislació vigent per a la comercialització i posada en servei de bicicletes i altres cicles és la següent:
Reial decret 339/2014, pel qual s'estableixen els requisits per a la comercialització i posada en servei de les bicicletes i altres cicles i de les seves parts i peces, i pel qual es modifica el Reglament General de Vehicles, aprovat pel Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre (BOE Nº 124). Aquest reial decret deroga l'anterior Reial decret 2406/1985. Va entrar en vigor el 22 de novembre de 2014.
-
Què és una reforma de vehicle?
-
Reforma de vehicle és tota modificació, substitució, actuació, incorporació o supressió efectuada en un vehicle després de la seva matriculació, i en el cas de remolcs lleugers després de ser autoritzats a circular, que o bé canvia alguna de les característiques del mateix, o és susceptible d'alterar els requisits reglamentàriament aplicables continguts en el Reial decret 2028/1986, de 6 de juny. (Article 3, punt 18 del Reial decret 866/2010, de 2 de juliol, pel qual es regula la tramitació de les reformes de vehicles.)
-
Cuál es la Legislación aplicable, sobre requisitos de homologación, para la matriculación en España de un vehículo previamente matriculado en un Estado del Espacio Económico Europeo?
-
La Legislación aplicable para la matriculación de vehículos previamente matriculados en otro Estado Miembro del Espacio Económico Europeo es la siguiente:
Artículo 5, punto 3 b) del Real Decreto 750/2010, de 4 de junio, por el que se regulan los procedimientos de homologación de vehículos de motor y sus remolques, máquinas autopropulsadas o remolcadas, vehículos agrícolas, así como de sistemas, partes y piezas de dichos vehículos.
-
Quin és la Legislació aplicable, sobre requisits d'homologació, per a la matriculació a Espanya d'un vehicle prèviament no matriculat en un Estat de l'Espai Econòmic Europeu?
-
La Legislació aplicable per a la legalització de vehicles NO matriculats en un altre Estat Membre de l'Espai Econòmic Europeu és la següent:
Article 5, punt 3 a) del Reial decret 750/2010, de 4 de juny, pel qual es regulen els procediments d'homologació de vehicles de motor i els seus remolcs, màquines autopropulsadas o remolcades, vehicles agrícoles, així com de sistemes, parts i peces d'aquests vehicles.
-
Quin és la Legislació aplicable, sobre requisits d'homologació, per a la matriculació a Espanya d'un vehicle prèviament matriculat en un Estat fos de l'Espai Econòmic Europeu?
-
La Legislació aplicable per a la legalització de vehicles matriculats en un altre Estat fos de l'Espai Econòmic Europeu és la següent:
Article 5, punt 4 b) del Reial decret 750/2010, de 4 de juny, pel qual es regulen els procediments d'homologació de vehicles de motor i els seus remolcs, màquines autopropulsadas o remolcades, vehicles agrícoles, així com de sistemes, parts i peces d'aquests vehicles.
-
Quin és la Legislació aplicable, sobre requisits d'homologació, per a la matriculació a Espanya d'un vehicle no matriculat prèviament en un Estat fos de l'Espai Econòmic Europeu?
-
La Legislació aplicable per a la legalització de vehicles no matriculats en un altre Estat fos de l'Espai Econòmic Europeu és la següent:
Article 5, punt 4 a) del Reial decret 750/2010, de 4 de juny, pel qual es regulen els procediments d'homologació de vehicles de motor i els seus remolcs, màquines autopropulsadas o remolcades, vehicles agrícoles, així com de sistemes, parts i peces d'aquests vehicles.
-
Quin és la Legislació aplicable, sobre requisits d'homologació, per a la matriculació a Espanya d'un vehicle per canvi de residència?
-
Per als vehicles procedents de l'Espai Econòmic Europeu és la següent:
Article 5, punt 3 b) del Reial decret 750/2010, de 4 de juny, pel qual es regulen els procediments d'homologació de vehicles de motor i els seus remolcs, màquines autopropulsadas o remolcades, vehicles agrícoles, així com de sistemes, parts i peces d'aquests vehicles.
Per als vehicles procedents d'un Tercer Estat és la següent:
Article 5, punt 4 b) del Reial decret 750/2010, de 4 de juny, pel qual es regulen els procediments d'homologació de vehicles de motor i els seus remolcs, màquines autopropulsadas o remolcades, vehicles agrícoles, així com de sistemes, parts i peces d'aquests vehicles.
-
Pot un vehicle construït abans de l'1 d'abril de 2018 segons les disposicions de l'ADR 2015 obtenir el certificat ADR amb posterioritat a aquesta data?
-
En aplicació de l'establert a l'apartat 1.6.5.4 de l'ADR 2017, els vehicles construïts amb anterioritat a la data d'entrada en vigor dels nous requisits de l'ADR 2017, és a dir, abans de l'1 d'abril de 2018, que tinguin una homologació de tipus segons el Reglament CEPE/ONU Nº 105 (sèrie d'esmenes 05 ADR 2015), podran obtenir un certificat ADR a partir de la citada data.
- Per certificar la data de fabricació d'aquests vehicles, podrà emprar-se la targeta ITV sempre que la data d'emissió de la targeta ITV del fabricant sigui anterior a l'1 d'abril de 2018.
- L'emissió d'un certificat amb la data de fabricació del vehicle només serà necessària quan la targeta ITV hagi estat emesa a partir de l'1 d'abril de 2018, havent-se d'incloure en el certificat el nombre de la inscripció en el Registre de Fabricants i Signatures Autoritzades, perquè els OCA puguin fer la comprovació. En el cas que el certificat sigui signat per algú no inscrit en el citat Registre, haurà de proporcionar-se un llistat amb els signants autoritzats al Ministeri d'Indústria. Per efectuar comprovacions sobre els signants dels certificats, els OCA podran dirigir-se per correu-i al MINECO a través d'infovehículos@mincotur.es, o bé efectuar una consulta a través del Registre de Consultes i Comunicacions SGCSI.
- Els certificats de data de fabricació podran ser emesos tant en format paper com en format electrònic amb signatura digital.
-
Quin és la legislació aplicable a les plaques de matrícula?
-
La legislació d'aplicació referent a les plaques de matrícula és la següent.
- Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament General de Vehicles.
- Reial decret 885/2020, de 6 d'octubre, pel qual s'estableixen els requisits per a la comercialització i posada en servei de plaques de matrícula per a vehicles de motor i remolcs, i pel qual es modifica el Reglament General de Vehicles, aprovat pel Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre.
-
Quins vehicles estan obligats a sotmetre's a inspeccions tècniques periòdiques?
-
Segons l'article 4.1 del Reial decret 920/2017, de 23 d'octubre, pel qual es regula la inspecció tècnica de vehicles: “els vehicles matriculats o que vagin a ser matriculats a Espanya, per poder circular per les vies públiques, hauran de sotmetre's a inspecció tècnica en una estació ITV en els casos i amb la periodicitat, requisits i excepcions que s'estableixen en aquest reial decret”.
-
Es considera reforma la instal·lació d'elements de protecció Covid-19 en vehicles?
-
No es considera reforma la instal·lació d'elements temporals i fàcilment desmuntables per complir les mesures de protecció adoptades durant la crisi sanitària derivada pel Covid-19. En qualsevol cas, s'ha d'evitar la instal·lació d'elements que puguin disminuir les condicions de seguretat en circulació de vehicle, per exemple, elements que restringeixin o dificultin la visió dels miralls, presentin riscos d'astillamiento o estiguin fabricat en un material rígid que pugui presentar perill en cas d'impacte.
La instal·lació d'elements que no siguin temporals i fàcilment desmuntables, tindrà consideració de reforma, segons Reial decret 866/2010.
En vehicles de categoria M2 i M3, aquest tipus d'elements han de complir amb els requisits tècnics d'instal·lació segons els AR que estableix el codi de reforma (CR) 8.30 de la Secció I del Manual de Reformes de Vehicles:
- Els elements de protecció instal·lats no podran impedir o dificultar la visió del conductor de la porta de servei, el mirall retrovisor dret i zona frontal del vehicle. Els cristalls de classe “V” el coeficient de la qual de transmissió de la llum és inferior al 70% no estaran permesos ni tampoc la col·locació de cortines o altres elements que impedeixin la visió del conductor. Els materials plàstics, hauran de ser transparents. No es permetrà l'ús d'altres materials diferents del vidre o material plàstic.
- Si l'element de protecció és vidre, estarà homologat com a component segons el Reglament UN 43 com a vidre de seguretat.
- Quan l'element de protecció sigui de plàstic, en vehicles de classe II i III, haurà d'estar homologat segons Reglament UN 118.
- Si la porta del conductor està declarada com a sortida d'emergència, qualsevol dispositiu instal·lat entre el lloc de conducció i l'habitacle de passatgers no impedirà la funció de sortida d'emergència.
- En el cas que l'extintor estigui situat dins del compartiment de conductor, quedarà senyalitzat i serà accessible per un viatger, sense necessitat d'intervenció del conductor.
En vehicles de categoria M1, la instal·lació de mampares de separació entre seients es realitzarà segons el CR 8.21.
-
Es podran matricular a partir del 30/09/2022 tractors que instal·lin motors de transició amb potència entre 56 kW i 130 kW que no compleixen amb la fase V?
-
El R (UE) 2018/985, defineix “entrada inicial en servei” d'aquesta manera:
- quan la matriculació de vehicles agrícoles o forestals és obligatòria, la primera matriculació en un Estat membre;
- quan la matriculació de vehicles agrícoles o forestals és obligatòria únicament per a la circulació per carretera o no és obligatòria en un Estat membre, la introducció al mercat
Per tant, els tractors fabricats amb anterioritat al 31/12/2021 i introduïts al mercat abans de 30/09/2022, que instal·lin els motors de transició que no compleixen amb la fase V, amb potència entre 56 kW i 130 kW(*), podran ser matriculats sempre que compleixin amb la resta de requisits establerts en la legislació.
(*) Motors construïts abans del 01/01/2020.
-
És necessari homologar una bicicleta o un altre cicle per comercialitzar-los legalment?
-
Tal com s'especifica en el Reial decret 339/2014, per posar una bicicleta o un altre cicle al mercat no és necessària la seva homologació ni cap altra autorització administrativa prèvia ja que és el propi fabricant el que es responsabilitza del seu producte.
-
Quina legislació s'aplica a les reformes de vehicles?
-
La Legislació aplicable a les reformes dels vehicles és la següent:
-
Quins països constitueixen l'Espai Econòmic Europeu?
-
L'Espai Econòmic Europeu està constituït pels 27 països de la Unió Europea, Islàndia, Liechtenstein i Noruega.
En virtut d'Acords Internacionals, per a la matriculació de vehicles procedents d'Andorra i Suïssa que disposin d'una homologació de tipus Europea acompanyats d'un Certificat de Conformitat (CoC), s'aplicaran les mateixes condicions que als vehicles procedents de l'Espai Econòmic Europeu.
-
Què s'entén per Tercer Estat?
-
Per Tercer Estat s'entén qualsevol país no pertanyent a l'Espai Econòmic Europeu.
-
Quins països constitueixen l'Espai Econòmic Europeu?
-
L'Espai Econòmic Europeu està constituït pels 27 països de la Unió Europea, Islàndia, Liechtenstein i Noruega.
En virtut d'Acords Internacionals, per a la matriculació de vehicles procedents d'Andorra i Suïssa que disposin d'una homologació de tipus Europea acompanyats d'un Certificat de Conformitat (CoC), s'aplicaran les mateixes condicions que als vehicles procedents de l'Espai Econòmic Europeu.
-
La reforma d'un vehicle, que s'efectuï a partir de l'1 d'abril de 2018, ha de complir les disposicions de l'ADR 2017?
-
Les transformacions de vehicles per a la seva adaptació a l'ADR, segons codi de Reforma 8.56, realitzades amb data posterior a l'1 d'abril, hauran de complir amb les disposicions de l'ADR 2017, o R CEPE/ONU 105 sèrie d'esmenes 06.
-
Quina freqüència d'inspecció periòdica li correspon al meu vehicle?
-
La freqüència d'inspecció tècnica periòdica s'estableix, amb caràcter general, en funció de la categoria d'homologació del vehicle, de conformitat amb l'article 6 del Reial decret 920/2017, de 23 d'octubre, pel qual es regula la inspecció tècnica de vehicles. Únicament s'estableixen excepcions per determinats vehicles com a ambulàncies, taxis, d'escoles de conductors que efectuen transport escolar i de menors o en el cas de vehicles històrics catalogats.
-
Es podran matricular a partir del 30/09/2022 màquines que instal·lin motors de transició amb potència entre 56 kW i 130 kW que no compleixen amb la fase V?
-
D'acord amb el R (UE) 2016/1628, es defineix “introducció al mercat” com la primera comercialització en la Unió d'un motor o màquina mòbil no de carretera; i “comercialització” com tot subministrament, remunerat o gratuït, d'un motor o màquina mòbil no de carretera per a la seva distribució o utilització al mercat de la Unió en el transcurs d'una activitat comercial.
D'acord amb aquestes definicions, les màquines fabricades amb anterioritat al 31/12/2021 i introduïdes al mercat abans de 30/09/2022, que instal·lin els motors de transició que no compleixen amb la fase V, de potència entre 56 kW i 130 kW(*), podran ser matriculades sempre que compleixin amb la resta de requisits establerts en la legislació.
(*) Motors construïts abans del 01/01/2020.
-
Cuál es el modelo y el contenido de la declaración de conformidad para la bicicleta?
-
El contenido de la declaración de conformidad es el que se establece en el Anexo I del Real Decreto 339/2014, de 9 de mayo, por el que se establecen los requisitos para la comercialización y puesta en servicio de las bicicletas y otros ciclos y de sus partes y piezas, y por el que se modifica el Reglamento General de Vehículos, aprobado por Real Decreto 2822/1998, de 23 de diciembre.
Respecto al formato de la misma no existe un modelo uniforme, quedando a elección del fabricante la forma de hacerlo.
-
On acudir per valorar la viabilitat d'una reforma?
-
Per resoldre consultes tècniques sobre una determinada reforma en un vehicle es pot contactar amb el fabricant o representant legal del vehicle o qualsevol dels Serveis Tècnics designats de reformes de vehicles.
-
Quins països constitueixen l'Espai Econòmic Europeu?
-
L'Espai Econòmic Europeu està constituït pels 27 països de la Unió Europea, Islàndia, Liechtenstein i Noruega.
En virtut d'Acords Internacionals, per a la matriculació de vehicles procedents d'Andorra i Suïssa que disposin d'una homologació de tipus Europea acompanyats d'un Certificat de Conformitat (CoC), s'aplicaran les mateixes condicions que als vehicles procedents de l'Espai Econòmic Europeu.
-
Què s'entén per vehicle matriculat a l'Espai Econòmic Europeu?
-
El vehicle que disposa d'una de matrícula definitiva atorgada per les autoritats competents d'un Estat membre de l'Espai Econòmic Europeu.
-
Quins requisits tècnics seran aplicables a un vehicle no matriculat prèviament a l'Espai Econòmic Europeu?
-
S'aplicaran els requisits tècnics exigibles en la data de matriculació del vehicle a Espanya.
-
Quins requisits tècnics seran aplicables a un vehicle prèviament matriculat a l'Espai Econòmic Europeu?
-
S'aplicaran els requisits tècnics exigibles en la data de matriculació del vehicle en l'Estat de l'Espai Econòmic Europeu.
-
Qué requisitos técnicos serán aplicables a un vehículo no matriculado previamente en el Espacio Económico Europeo?
-
Se aplicarán los requisitos técnicos exigibles en la fecha de matriculación del vehículo en España.
-
Els vehicles, fabricats abans de l'1 d'abril de 2018 que, en origen, ja complissin amb les prescripcions tècniques de l'ADR, per tenir-los d'origen en la seva homologació de tipus i no requereixin transformació associada,
-
.... podran obtenir una autorització ADR a partir de la citada data?
Si, si ho tenien inclòs en la seva homologació de tipus. Aquest fet, haurà de constar en la targeta ITV del vehicle o, en cas contrari, anotar-se mitjançant diligència en la targeta ITV, segons s'indica en el codi de reforma 11.0.
-
Tinc una acte caravana, quina freqüència d'inspecció li correspon?
-
Els vehicles especials ACTE CARAVANES que hagin estat homologats com a tals (contrasenya nacional espanyola AUT, contrasenya de tipus europeu o reforma d'importància transformació a ACTE CARAVANA), són de categoria M, i per tant han de sotmetre's a inspecció amb les freqüències establertes per a aquesta categoria, excepte en el cas que la seva classificació per reglament general de vehicles sigui MIXT, ja que llavors aplica la freqüència de N segons l'article 6.3 del Reial decret 920/2017, de 23 d'octubre, pel qual es regula la inspecció tècnica de vehicles. En aquells vehicles en els quals a causa de la seva antiguitat no consti la seva categoria d'homologació, es considerarà excepcionalment que són acte caravanes si estan classificats com a tals segons el reglament general de vehicles. En aquests casos, per tant, seran considerats de categoria M.
-
Se podrán matricular a partir del 31/12/2021 tractores que instalen motores de transición con potencia menor de 56 kW o no inferior a 130 kW que no cumplen con la fase V?
-
El R (UE) 2018/985, define “entrada inicial en servicio” de este modo:
- quan la matriculació de vehicles agrícoles o forestals és obligatòria, la primera matriculació en un Estat membre;
- quan la matriculació de vehicles agrícoles o forestals és obligatòria únicament per a la circulació per carretera o no és obligatòria en un Estat membre, la introducció al mercat
Per tant, els tractors fabricats amb anterioritat al 30/06/2021 i introduïts al mercat abans de 31/12/2021 que instal·lin els motors de transició que no compleixen amb la fase V, amb potència menor de 56 kW o no inferior a 130 kW(*), podran ser matriculats sempre que compleixin amb la resta de requisits establerts en la legislació.
(*) Motors construïts abans del 01/01/2019.
-
Quina norma tècniques deuen complir les bicicletes?
-
Des del punt de vista tècnic, les bicicletes han de complir els requisits establerts en l'Annex IV del RD 339/2014. De 9 de maig.
-
Quina documentació és necessària a presentar a l'estació d'Inspecció tècnica de vehicles (ITV) per a l'obtenció d'una targeta ITV per a un vehicle no matriculat prèviament a l'Espai Econòmic Europeu?
-
Fitxa reduïda particularitzada per al vehicle a inspeccionar. En el cas que el vehicle disposi d'una homologació de tipus CE i del certificat de conformitat CE (CoC), aquest document s'acceptarà com a substitutiu de la fitxa reduïda.
Documentació segons tipus d'homologació del vehicle:
- En el cas que disposi d'una homologació de tipus espanyola o sèrie curta espanyola, certificat emès pel fabricant o servei tècnic designat per l'autoritat d'homologació espanyola, que acrediti la correspondència del vehicle amb un nombre d'homologació espanyola.
- En el cas d'homologació individual espanyola, resolució de l'autoritat d'homologació espanyola.
- En el cas d'una homologació individual o sèrie curta concedida per un Estat membre de l'Espai Econòmic Europeu, autorització d'equivalència atorgada per l'autoritat d'homologació espanyola.
-
Quins països constitueixen l'Espai Econòmic Europeu?
-
L'Espai Econòmic Europeu està constituït pels 27 països de la Unió Europea, Islàndia, Liechtenstein i Noruega.
En virtut d'Acords Internacionals, per a la matriculació de vehicles procedents d'Andorra i Suïssa que disposin d'una homologació de tipus Europea acompanyats d'un Certificat de Conformitat (CoC), s'aplicaran les mateixes condicions que als vehicles procedents de l'Espai Econòmic Europeu.
-
Quins països constitueixen l'Espai Econòmic Europeu?
-
L'Espai Econòmic Europeu està constituït pels 27 països de la Unió Europea, Islàndia, Liechtenstein i Noruega.
En virtut d'Acords Internacionals, per a la matriculació de vehicles procedents d'Andorra i Suïssa que disposin d'una homologació de tipus Europea acompanyats d'un Certificat de Conformitat (CoC), s'aplicaran les mateixes condicions que als vehicles procedents de l'Espai Econòmic Europeu.
-
Quina documentació és necessari presentar a l'estació d'Inspecció tècnica de vehicles (ITV) per a l'obtenció d'una targeta ITV per a un vehicle procedent de l'Espai Econòmic Europeu per canvi de residència?
-
La documentació necessària és la que estableix l'Article 5, punt 3 b) del Reial decret 750/2010, de 4 de juny, pel qual es regulen els procediments d'homologació de vehicles de motor i els seus remolcs, màquines autopropulsadas o remolcades, vehicles agrícoles, així com de sistemes, parts i peces d'aquests vehicles. En aquest article s'estableix que els vehicles de motor i els seus remolcs destinats a l'ús particular del seu titular i que hagin estat matriculats en un Estat membre de l'Espai Econòmic Europeu, a nom de persones físiques que traslladin la seva residència a Espanya, podran sol·licitar la matriculació a Espanya a nom d'aquesta mateixa persona física.
L'interessat haurà de sol·licitar una “inspecció tècnica unitària” del vehicle en una Estació d'Inspecció Tècnica de Vehicles (ITV) presentant:
- Fitxa reduïda particularitzada per al vehicle a inspeccionar. En el cas que el vehicle disposi d'una homologació de tipus CE i del certificat de conformitat CE (CoC), aquest document s'acceptarà com a substitutiu de la fitxa reduïda.
- Documentació original del vehicle, en el qual consti com a titular el mateix que sol·licita la inspecció tècnica unitària del vehicle.Aquests vehicles, excepcionalment, podran mancar d'un nombre d'homologació.
-
Tinc un furgó habitatge, quina freqüència li correspon?
-
Igual que en el cas general, la freqüència d'inspecció d'aquests vehicles estarà determinada per la categoria d'homologació del mateix, M o N. la classificació “ furgó habitatge” per tant no determina una freqüència única, ja que depèn de la categoria d'homologació que hagi correspost al vehicle, de conformitat amb les disposicions de la Directiva 2007/46/CE del Parlament Europeu i del Consell de 5 de setembre de 2007 per la qual es crea un marc per a l'homologació dels vehicles de motor i dels remolcs, sistemes, components i unitats tècniques independents destinats a aquests vehicles.
En aquells vehicles en els quals a causa de la seva antiguitat no consti la seva categoria d'homologació, es considerarà excepcionalment que són de categoria N si estan classificats com a furgó segons el reglament general de vehicles.
-
Se podrán matricular a partir del 31/12/2021 máquinas que instalen motores de transición con potencia menor de 56 kW o no inferior a 130 kW que no cumplen con la fase V?
-
D'acord amb el R (UE) 2016/1628, es defineix “introducció al mercat” com la primera comercialització en la Unió d'un motor o màquina mòbil no de carretera; i “comercialització” com tot subministrament, remunerat o gratuït, d'un motor o màquina mòbil no de carretera per a la seva distribució o utilització al mercat de la Unió en el transcurs d'una activitat comercial.
D'acord amb aquestes definicions, les màquines fabricades amb anterioritat al 30/06/2021 i introduïdes al mercat abans de 31/12/2021, que instal·lin els motors de transició que no compleixen amb la fase V, amb potència menor de 56 kW i no inferior a 130 kW(*), podran ser matriculades sempre que compleixin amb la resta de requisits establerts en la legislació.
(*) Motors construïts abans del 01/01/2019
-
Ha de tramitar-se com a reforma la instal·lació de plaques solars?
-
La instal·lació de plaques solars ha de tramitar-se segons el CR 8.52 de la Secció I del Manual de Reformes de Vehicles.
No obstant això, ja que les versions anteriors del Manual de Reformes de Vehicles no establien explícitament que la instal·lació de plaques solars fos reforma, s'ha considerat adequat establir un període transitori fins a:
- dos anys a partir de la data d'entrada en vigor de la Revisió 7ª del Manual de Reformes de vehicles
- la propera inspecció tècnica reglamentària que li correspongui al vehicle, la qual cosa succeeixi més tard,
per diligenciar en la targeta ITV dels vehicles que ja instal·lessin aquestes plaques abans de l'entrada en vigor de la revisió setena del Manual de Reformes de Vehicles.
Es podrà justificar que la instal·lació és anterior a l'entrada en vigor de la revisió setena mitjançant certificat de taller, certificat del fabricador, factura o declaració responsable del propietari del vehicle.
L'anterior s'entén sense perjudici que, fins avui, per la Comunitat Autònoma corresponent i en línia amb la interpretació del Ministeri, s'haguessin adoptat mesures per a la tipificació com a reforma d'aquestes modificacions.
-
Quines normes tècniques han de complir els cicles de més de dues rodes?
-
Des del punt de vista tècnic, els cicles de més de dues rodes han de complir els requisits establerts en la Norma UNEIX121001 de gener de 2014.
-
Quina documentació és necessària a presentar a l'estació d'Inspecció tècnica de vehicles (ITV) per a l'obtenció d'una targeta ITV per a un vehicle prèviament matriculat a l'Espai Econòmic Europeu?
-
- Fitxa reduïda particularitzada per al vehicle a inspeccionar. En el cas que el vehicle disposi d'una homologació de tipus CE i del certificat de conformitat CE (CoC), aquest document s'acceptarà com a substitutiu de la fitxa reduïda.
- Documentació segons tipus d'homologació del vehicle.
- En el cas que disposi d'una homologació de tipus espanyola o sèrie curta espanyola, certificat emès pel fabricant o servei tècnic designat per l'autoritat d'homologació espanyola, que acrediti la correspondència del vehicle amb un nombre d'homologació espanyola.
- En el cas d'homologació individual espanyola, resolució de l'autoritat d'homologació espanyola.
- En el cas d'una homologació individual o sèrie curta concedida per un Estat membre de l'Espai Econòmic Europeu, autorització d'equivalència atorgada per l'autoritat d'homologació espanyola.
- Original del permiso de circulación o documento equivalente del país de procedencia.
- Original de la targeta d'inspecció tècnica del vehicle o document equivalent del país de procedència. Si l'òrgan administratiu competent del país de procedència del vehicle retirés tant l'original del permís de circulació com la targeta d'inspecció tècnica en tramitar la baixa del vehicle, tots dos documents podran ser substituïts per fotocòpies degudament acarades per aquest òrgan administratiu o, si escau, pel Ministeri d'Afers exteriors o organisme equivalent del país de procedència o de la seva representació diplomàtica a Espanya.
-
Qui pot emetre la fitxa tècnica reduïda d'un vehicle?
-
La fitxa tècnica reduïda d'un vehicle pot ser emesa pel fabricant o un servei tècnic designat. També podrà ser estesa per tècnic competent; en aquest cas, la fitxa reduïda es realitzarà basant-se en la revisió física del vehicle.
-
Què s'entén per vehicle matriculat en un Tercer Estat?
-
El vehicle que disposa d'una de matrícula definitiva atorgada per les autoritats competents d'un país que no forma part d'Espai Econòmic Europeu.
-
Què s'entén per vehicle no matriculat en un Tercer Estat?
-
El vehicle que no disposa d'una de matrícula definitiva atorgada per les autoritats competents d'un país que no forma part d'Espai Econòmic Europeu.
-
Quina documentació és necessari presentar a l'estació d'Inspecció tècnica de vehicles (ITV) per a l'obtenció d'una targeta ITV per a un vehicle procedent d'un tercer Estat per canvi de residència?
-
La documentació necessària és la que estableix l'Article 5, punt 4 b) del Reial decret 750/2010, de 4 de juny, pel qual es regulen els procediments d'homologació de vehicles de motor i els seus remolcs, màquines autopropulsadas o remolcades, vehicles agrícoles, així com de sistemes, parts i peces d'aquests vehicles. En aquest article s'estableix que els vehicles de motor i els seus remolcs destinats a l'ús particular del seu titular i que hagin estat matriculats en tercers països, a nom de persones físiques que traslladin la seva residència a Espanya, podran sol·licitar la matriculació a Espanya a nom d'aquesta mateixa persona física.
L'interessat haurà de sol·licitar una “inspecció tècnica unitària” del vehicle en una Estació d'Inspecció Tècnica de Vehicles (ITV) presentant:
- Fitxa reduïda particularitzada per al vehicle a inspeccionar.
- Documentació original del vehicle, en el qual consti com a titular el mateix que sol·licita la inspecció tècnica unitària del vehicle.Aquests vehicles, excepcionalment, podran mancar d'un nombre d'homologació.
-
On haig de passar la inspecció tècnica periòdica?
-
Segons l'article 17 del Reial decret 920/2017, de 23 d'octubre, pel qual es regula la inspecció tècnica de vehicles existeix llibertat per a l'elecció de l'estació ITV del territori nacional on es desitgi realitzar la inspecció tècnica de vehicles, qualsevol que sigui el tipus d'inspecció.
-
Quin tipus d'antenes es consideren reforma?
-
Les antenes de recepció d'ones via satèl·lit, conegudes col·loquialment com a antenes parabòliques, independentment que tinguin forma de paràbola o no, es consideren reforma.
Únicamente no se consideraran reforma las antenas de recepción de ondas vía terrestre (antenas de televisión).
-
Qui pot emetre la fitxa tècnica reduïda d'un vehicle?
-
La fitxa tècnica reduïda d'un vehicle pot ser emesa pel fabricant o un servei tècnic designat. També podrà ser estesa per tècnic competent; en aquest cas, la fitxa reduïda es realitzarà basant-se en la revisió física del vehicle.
-
Quina documentació és necessària a presentar a l'estació d'Inspecció tècnica de vehicles (ITV) per a l'obtenció d'una targeta ITV per a un vehicle prèviament matriculat en un Tercer Estat?
-
La documentació necessària és la que estableix l'Article 5, punt 4 b) del Reial decret 750/2010, de 4 de juny, pel qual es regulen els procediments d'homologació de vehicles de motor i els seus remolcs, màquines autopropulsadas o remolcades, vehicles agrícoles, així com de sistemes, parts i peces d'aquests vehicles.
L'interessat haurà de sol·licitar una “inspecció tècnica unitària” del vehicle en una Estació d'Inspecció Tècnica de Vehicles (ITV) presentant:
- Fitxa reduïda particularitzada per al vehicle a inspeccionar. En el cas que el vehicle disposi d'una homologació de tipus CE i del certificat de conformitat CE (CoC), aquest document s'acceptarà com a substitutiu de la fitxa reduïda.
- Documentació segons tipus d'homologació del vehicle.
- En el cas que disposi d'una homologació de tipus espanyola, certificat emès pel fabricant o servei tècnic designat per l'autoritat d'homologació espanyola, que acrediti la correspondència del vehicle amb un nombre d'homologació espanyola.
- En el cas de sèrie curta espanyola, certificat d'homologació de tipus.
- En el cas d'homologació individual espanyola, resolució de l'autoritat d'homologació espanyola.
- En el cas d'una homologació individual o sèrie curta concedida per un Estat membre de l'Espai Econòmic Europeu, autorització d'equivalència atorgada per l'autoritat d'homologació espanyola.
- Original del permís de circulació o document equivalent del país de procedència.
- Original de la targeta d'inspecció tècnica del vehicle o document equivalent del país de procedència.
Si l'òrgan administratiu competent del país de procedència del vehicle retirés tant l'original del permís de circulació com la targeta d'inspecció tècnica en tramitar la baixa del vehicle, tots dos documents podran ser substituïts per fotocòpies degudament acarades per aquest òrgan administratiu o, si escau, pel Ministeri d'Afers exteriors o organisme equivalent del país de procedència o de la seva representació diplomàtica a Espanya.
-
Quina documentació és necessària a presentar a l'estació d'Inspecció tècnica de vehicles (ITV) per a l'obtenció d'una targeta ITV per a un vehicle no matriculat prèviament en un Tercer Estat?
-
La documentació necessària és la que estableix l'Article 5, punt 4 a) del Reial decret 750/2010, de 4 de juny, pel qual es regulen els procediments d'homologació de vehicles de motor i els seus remolcs, màquines autopropulsadas o remolcades, vehicles agrícoles, així com de sistemes, parts i peces d'aquests vehicles.
L'interessat haurà de sol·licitar una “inspecció tècnica unitària” del vehicle en una Estació d'Inspecció Tècnica de Vehicles (ITV) presentant:
- Fitxa reduïda particularitzada per al vehicle a inspeccionar. En el cas que el vehicle disposi d'una homologació de tipus CE i del certificat de conformitat CE (CoC), aquest document s'acceptarà com a substitutiu de la fitxa reduïda.
- Documentació segons tipus d'homologació del vehicle.
- En el cas que disposi d'una homologació de tipus espanyola, certificat emès pel fabricant o servei tècnic designat per l'autoritat d'homologació espanyola, que acrediti la correspondència del vehicle amb un nombre d'homologació espanyola.
- En el cas de sèrie curta espanyola, certificat d'homologació de tipus.
- En el cas d'homologació individual espanyola, resolució de l'autoritat d'homologació espanyola.
- En el cas d'una homologació individual o sèrie curta concedida per un Estat membre de l'Espai Econòmic Europeu, autorització d'equivalència atorgada per l'autoritat d'homologació espanyola.
-
El meu vehicle té deficiències detectades en la inspecció tècnica periòdica, una vegada esmenades, haig de tornar a la mateixa estació d'ITV en la qual passi la inspecció?
-
Igual que en el cas de la primera inspecció, les successives a les quals hagi de sotmetre's el vehicle per comprovar l'esmena de les deficiències oposades pot efectuar-se en qualsevol estació d'ITV del territori nacional, tal com estableix en l'article 11 del Reial decret 920/2017, de 23 d'octubre, pel qual es regula la inspecció tècnica de vehicles.
-
Elements que queden fora del CR 8.52 del Manual de Reformes de Vehicles i no es consideren reforma:
-
Secció I:
- Botzines (“trompetillas”) instal·lades per sobre dels 2m.
- Viseres instal·lades per sobre dels 2m.
- Moure de caravanes.
- Caixes d'eines en el lateral del vehicle.
- Estabilitzadors (suports estabilitzadors de nivell) en vehicles habitatge o similar (servei mèdic, RTV, laboratori, biblioteca, botiga, exposició o oficina).
- Qualsevol protecció específica d'algun equip concret en els baixos del vehicle.
- Embellecedores de manetas
Secció II:
En vehicles de forces i cossos de seguretat de l'estat, equipats amb senyal V-1, el suport i aparell emissor de senyals acústics especials i el suport i aparell de comunicacions.
-
Quin és el procediment a seguir en cas de no disposar de documents d'homologació?
-
En cas de no disposar de documents d'homologació haurà d'obtenir-se una homologació individual espanyola basada en els actes reglamentaris exigibles al moment de la matriculació a Espanya.
-
Quin és el procediment a seguir en cas de no disposar de documents d'homologació?
-
En cas de no disposar de documents d'homologació haurà d'obtenir-se una homologació individual espanyola basada en els actes reglamentaris exigibles al moment de la matriculació a Espanya.
-
Haig d'esperar al dia exacte en el qual haig de sotmetre al meu vehicle a una nova inspecció per efectuar-la?
-
No, els vehicles sotmesos a inspecció fins a 30 dies abans del dia en el qual es compleix el termini per sotmetre-ho de nou a inspecció conserven la data original per computar el nou termini.
-
¿Se pueden montar en un mismo eje dos neumáticos recauchutados fabricados sobre dos carcasas de distinto fabricante?
-
Sí, siempre que se cumplan las condiciones de mismo tipo indicadas en el Manual de Procedimiento de Inspección de Estaciones ITV. A tal efecto, debe entenderse como marca o denominación comercial, la marca/denominación comercial del neumático recauchutado.