Detalle Participación Pública

Consulta
Pechada
Alcance da norma:
Orde Ministerial
Carácter da consulta:
Normativas
Tipo de participación:
Consulta pública previa

Resumo

De conformidade co disposto no artigo 26.2 da Lei 50/1997, do 27 de novembro, do Goberno, procédese a realizar a consulta pública previa á elaboración do proxecto de Orde pola que se modifica o anejo 4 do Real Decreto 237/2000, do 18 de febreiro, polo que se establecen as especificacións técnicas que deben de cumprir os vehículos especiais para o transporte terrestre de produtos alimentarios a temperatura regulada e os procedementos para o control de conformidade coas especificacións, e a Orde ICT/370/2021, do 14 de abril, pola que se modifican os anejos do Real Decreto 237/2000, do 18 de febreiro.

Antecedentes da norma

A Orde ICT/370/2021, do 14 de abril, pola que se modifican os anejos do Real Decreto 237/2000, do 18 de febreiro, polo que se establecen as especificacións técnicas que deben cumprir os vehículos especiais para o transporte terrestre de produtos alimentarios a temperatura regulada e os procedementos para o control de conformidade coas especificacións, actualiza os requisitos en materia de control de conformidade dos vehículos especiais en servizo, co obxectivo de asegurar a conformidade das características técnicas dos mesmos coas especificacións esixidas polo Acordo sobre Transportes Internacionais de Mercadorías Perecedoiras e sobre Vehículos Especiais utilizados neses transportes (ATP), feito en Xenebra o 1 de setembro de 1970, harmonizando estas esixencias coas do resto de partes contratantes do acordo.

Dita orde establece, no relativo ao control de isotermia das unidades en servizo, que os vehículos deben someterse a un ensaio de verificación do coeficiente global de transmisión térmica, K, cando se alcance unha antigüidade de 15 anos desde a data de fabricación do recinto isotermo, e en caso de ser mantidos en servizo, aos 24 anos, e a partir dese momento, cada tres anos. Este ensaio, deberá efectuarse nunha estación de ensaios designada segundo o artigo 2 do mencionado real decreto. Así mesmo, establece un réxime transitorio de ensaio para aqueles vehículos que teñen unha antigüidade entre 15 e 21 anos.

Problemas que se pretenden resolver co novo estándar

Dada a localización xeográfica das estacións actualmente designadas para efectuar os este ensaios, e co obxectivo de facilitar a renovación dos certificados de conformidade ATP para aqueles vehículos que realizan transporte de mercadorías perecedoiras unicamente no territorio da Comunidade Autónoma de Canarias proporcionando á súa vez o tempo suficiente para que se poñan en servizo instalacións técnicas que fagan posible que os propietarios dos vehículos poidan realizar os ensaios requiridos no territorio canario, faise necesario adaptar as condicións en que deben efectuarse os mesmos, ás circunstancias particulares da Comunidade Autónoma de Canarias, onde pola súa distancia, insularidad e condición ultra periférica, a realización destes controis ten unha incidencia determinante na actividade económica.

Mediante esta orde, modifícase, por unha banda, o Anejo 4, que contén os requisitos relativos ao control de conformidade dos vehículos especiais en servizo, aprazando ata o 1 de xullo de 2026 a entrada en vigor das disposicións relativas aos ensaios a efectuar, con certa periodicidade, ás unidades en servizo de máis de 15 anos, para aqueles vehículos que operan unicamente no territorio da Comunidade Autónoma de Canarias. De igual modo, modifícase co mesmo obxectivo, o réxime transitorio establecido para estes vehículos, aprazando a súa entrada en vigor ao 1 de xullo de 2026.

Necesidade e oportunidade para a aprobación

Co obxectivo de adaptar a normativa ás circunstancias específicas do territorio da Comunidade Autónoma de Canarias, onde pola súa distancia, insularidad e condición ultra periférica, a realización destes controis ten unha incidencia determinante na actividade económica, proporcionando á súa vez o tempo suficiente para que se poñan en servizo instalacións técnicas que fagan posible que os propietarios dos vehículos poidan realizar os ensaios requiridos no territorio canario, a través da Orde ICT/473/2023, do 10 de maio, modificouse o Real Decreto 237/2000, do 18 de febreiro, aprazando ao 31 de decembro de 2024 a aplicación na Comunidade Autónoma de Canarias das este disposicións relativas aos ensaios das unidades en servizo.

En data 30/04/2024, mediante resolución n.º 253/2024 da Dirección Xeral de Industria do Goberno de Canarias, autorizouse a instalación dunha estación de ensaio ATP na illa de Gran Canaria. No entanto, tendo en conta os prazos necesarios para a posta en servizo dunha instalación destas características, o Goberno de Canarias, con data 17 de xuño de 2024, solicita a prórroga do adiamento da aplicación en Canarias das disposicións relativas aos mencionados ensaios polo período adicional de 18 meses, permitindo así que durante o este período extraordinario póñase en servizo a mencionada infraestrutura de ensaio.

Obxectivos da norma

O obxectivo fundamental desta norma é facilitar a renovación do certificados ATP para aqueles vehículos que realizan transporte de mercadorías perecedoiras unicamente no territorio da Comunidade Autónoma de Canarias, dado que non existe na actualidade ningunha estación de ensaio (túnel de frío) no este territorio, e por tanto, aqueles vehículos que deben someterse a un ensaio de verificación do coeficiente de transmisión de calor, K, deben trasladarse a algún dos túneles situados en territorio peninsular, provocando un elevado custo adicional.

Posibles solucións alternativas, reguladoras e non reguladoras

A norma proxectada modifica os anejos do Real Decreto 237/2000, do 18 de febreiro, non existindo por iso alternativas á súa regulación mediante orde ministerial.

Respecto da alternativa de non aprobar ningunha regulación, non permitiría atender o pedimento do Goberno canario, con data do 17 de xuño de 2024.

Prazo de remisión

Prazo para enviar argumentos ata o día venres, 23 de agosto de 2024

Presentación de alegacións

As alegacións pódense enviar ao enderezo de correo electrónico: participacion_csegind@mintur.es indicando no asunto: "PROXECTO DE ORDE POLA QUE SE MODIFICA O REAL DECRETO 237/2000, DO 18 DE FEBREIRO"

Só serán consideradas as respostas nas que o remitente estea identificado.

As respostas a esta consulta pública poderán remitirse, desde o 31 de xullo ata o 23 de agosto de 2024.

Con carácter xeral, as contribucións recibidas consideraranse susceptibles de difusión pública. As partes da información remitida que, a xuízo do interesado deban ser tratadas con carácter confidencial e en consecuencia non proceda a súa libre difusión, deberán ser especificamente sinaladas no propio texto da contribución, non considerándose para estes efectos as mensaxes xenéricas de confidencialidade da información.